Raluca Leoaca: „Imi doresc sa am sansa sa reprezint Romania la Eurovision!”

Bună, Raluca! Îți mulțumim că stai de vorbă cu noi azi! Să ne cunoaștem mai bine acum.

Ce face Raluca atunci când stă departe de muzică ? 

Buna, Ingrid! ☺️ Multumesc si eu, e o placere sa stam de vorba! Tot muzica! :))) Viata mea se invarte in jurul muzicii si asta ma face extrem de fericita. Sunt vocal-coach la Crina Mardare Music School. So, invat oamenii sa cante, studiez, inregistrez in studio, colaborez cu alti artisti, repetitii, concerte, cateodata sedinte foto.Timpul liber il petrec cu prietenii, la film, teatru, in parc, evenimente, la sala de sport si nu in ultimul rand citind!

Ce versuri crezi ca au început sa prindă la public ? Acelea cu un mesaj puternic in spatele lor, sau versuri care rimează și sunt ușor de reținut ? 


Depinde! Tind sa cred ca publicul a evoluat. Parca oamenii vor sa auda cuvinte cu mai multa esenta. Au inceput sa se difuzeze si piese cu mesaj puternic! Dar in acelasi timp raman „pe val” si piesele „subtirele” din punct de vedere compozitional si al textului!

În industria românească mizezi pe piesele cu sound fresh? Ori pe cele cu mesaj, emoție, etc?

In industria muzicala romaneasca… parca am inceput „sa ne prindem” usor, usor care-i treaba :)) In muzica comerciala, cea pe care o auzim la radio, tv, s-au produs si aici niste schimbari, au prins un pic de „contur”. Sunt din ce in ce mai multi artisti buni care lucreaza intens la imaginea lor, la muzica lor… sound-uri cat „mai de-afara” insa consider ca ca mai multa „emotie” intalnim in proiectele underground si cele experimentale. ( Alexandrina Hristov, Golan…)


De ce crezi că artiștii mici și compozitorii tineri nu se afirmă în România? Nu li se oferă șansa ori nu sunt suficient de pregătiți? 

Intrebare, intrebatoare :)) Pentru ca, am senzatia ca e o combinatia intre norocul si sansa fiecaruia si ambitia cu care ciocani pe la usile producatorilor de succes. Deasemenea mai e si sa fi omul potrivit la locul potrivit. Deci a nu ma intelege gresit, ca nu conteaza, vocea, talentul si ambitia de a studia ore intregi, zeci de stiluri, s.a. Piata muzicala este si putin suprasaturata, este greu sa te afirmi insa e clar ca e loc pt toata lumea.


Suntem convinși ca ai urmărit concursul Eurovision, iar blogul nostru se ocupă cu aşa ceva. Te-ai gândit vreodată să participi la Eurovision? Cum îți imaginezi tu show ul tau, dar și melodia perfecta? 

Desigur ca m-am uitat la Eurovision! Si sigur ca m am gandit sa si particip. Pentru fiecare muzician-vocalist cred ca Eurovisionul reprezinta o modalitate de evaluare, validare si de ce nu si de promovare foarte buna! Hmmm… Show-ul meu: un act artistic complet, clar! In primul rand o piesa buna, cu un mesaj puternic, coregrafie pe masura… si tinuta scenica! Bineinteles, astept momentul acesta de ceva timp, si de ce nu, poate e cazul sa fac ceva in privinta aceasta. Imi doresc sa am sansa sa reprezint Romania la Eurovision!

Care prestație din acest an ți s-a părut cea mai spectaculoasă? 

In seminfinala mi s-a parut foarte interesanta „Zanga”, iar in finala mi au placut mai multi: Ramona Nera, Instinct-Petale, Xandra…


Au fost 2 preferați în acest an: Xandra – Walk on By și Ilinca feat. Alex Florea – Yodel It! Poți comenta cele două piese? 

Chiar daca eu am fost in echipa Xandrei, voi fi obiectiva: din punct de vedere compozitional, pot spune ca piesa Xandrei a fost una dintre cele mai bune. Cat despre piesa „Yodel it”, cea care ne va reprezenta tara la Eurovision Kiev, are „ceva” datorita prestatiei bune a celor doi.

https://www.youtube.com/watch?v=zajGaAy3xI4


Enumera trei cuvinte pentru a descrie acest concurs.

Talent, ambitie, putere.


Cu care artiști ai merge tu să ne reprezinți țara?

Nicoleta Nuca, Delia, Raul Eregep( pe acesta din urma l-as trimite fara preselectie!) :)))

O întrebare mai..picantă. Dacă am fi reprezentați de o trupă formată din Antonia, Andra, Delia, Inna, Alexandra Stan, Smiley, crezi că am avea șanse mult mai mari? Ori nu contează numele ci vocea?

Desigur ca doar cativa dintre cei expusi mai sus sunt la fel de consacrati si in afara tarii! E putin cam idealistic sa construim o trupa din cateva voci atat de diferite si stiluri diferite. Cred ca nu ar conta in afara tarii totusi daca ei sunt atat de consacrati aici… dar eu va pot da o idee de nume: Seven Stars! :)))

Consideri Eurovisionul o rampă de lansare, un joc politic sau un concurs de pur talent?

Cred ca toate cele 3 in egala masura!

Care sunt melodiile care ți-au plăcut cel mai mult de la Eurovision? Și de ce.

La Eurovision 2017: „Petale” -Instinct pentru emotia versurilor si al interpretarii, Walk on by” Xandra din punct de vedere compozitional si al vocii , „Save me”- Ramona Nerra.

Care sunt melodiile tale preferate din Selectia Naționala din toate timpurile?

Grea intrebare, pentru ca imi pui la contributie memoria :))) Paula Seling&Ovi „Playing with fire”, Luminita Anghel &Sistem „Let me try”.

Ce artiști de pe scena „mare” a Eurovisionului te-au impresionat cel mai tare si de ce?

Loreen, pe care am avut si sansa sa o cunosc! Este o artista adevarata ce emana profesionalism, putere, autenticitate.

Ai un câștigator preferat ? Dacă da, care este acela ?

Ma voi repeta, in cazul in care este vorba de un castigator al Eurovisionului mare, si anume Loreen dar si Conchita, pt o voce extrem de buna, talent, si meticulozitatea cu care isi urmareste fiecare sunet pe care il scoate, fiecare gest al mainii, fiecare privire… este impresionant!

Care este pachetul perfect pentru Eurovision? De ce nu am câștigat pana acum și ce ar trebui sa schimbam pentru ca România sa pună mana pe mult-râvnitul trofeu?

In cazul in care presupunem ca nu este un joc politic la mijloc, atunci cred ca „pachetul” perfect este: voce bine studiata si sigura, plus un show cat mai apropiat de cele de afara si nu in ultimul rand de o piesa foarte foarte buna!

Ce sfaturi ai pentru Ilinca și Alex Florea, reprezentanții nostrii din acest an, pentru prestația lor la Kiev?

Sa fie increzatori in fortele lor! Si sa se bucure de momentul unic de pe scena pentru care orice artist munceste extrem de mult! Good luck!

Ce părere ai despre locurile mediocre pe care am obișnuit să le ocupam în ultimii ani? Cu ce ar trebui sa ne prezentam astfel încât sa ne descurcam onorabil an de an, cum o fac Suedia sau Rusia, de exemplu?

Piese mult mai calitative din punct de vedere compozitional!

Ne poți povesti despre cum a fost sa fii in backing ul Xandrei? Ce surprize are cariera ta solo pentru noi în viitor? 

A fost „dragoste la prima vedere” :))) am ascultat piesa Xandrei si am realizat calitatea acesteia. Mi s-a potrivit si vocal, apoi ne-am armonizat foarte bine din toate punctele de vedere! A fost o experienta cool! Ne-am simtit foarte bine pe scena si am legat si prietenii frumoase! In ceea ce ma priveste, am in plan sa intru in studio pentru o piesa noua, am planificat sa filmez un clip dar nu va dau prea multe detalii ca sa fie surpriza!

În încheiere, ce mesaj ai pentru cititorii ESC on POINT?

Sa asculte muzica de calitate!

Ingrid Marc a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

