Florin Cruceru: Piesa Cristinei Vasiu mi-a fost propusa si mie inca de anul trecut

Florin, concurent in sezonul 5 la Vocea Romaniei, a facut parte din backing-ul Xandrei in acest an in Selectia Nationala? Are el ganduri de participare la Eurovision in viitor?

Salut, Florin! Îți mulțumim că stai de vorbă cu noi azi! Să ne cunoaștem mai bine acum.
Ce face Florin atunci când stă departe de muzică ?
Salut! Nu stiu daca ma crede cineva insa: 24/ 24, pentru mine, inseamna doar muzica. Chiar si cand dorm, eu cant, scriu texte, fac linii melodice. Pentru mine viata inseamna MUZICA.

Ce versuri crezi ca au început sa prindă la public ? Acelea cu un mesaj puternic in spatele lor sau versuri care rimează și sunt ușor de reținut ?
La intrebarea asta nu cred ca exista un raspuns concret. Exista piese scrise din”4 versuri” (din care 3 sunt “LA, LA, LA”) si care au ajuns pe primele locuri in topurile muzicale. Sunt si piese scrise frumos, cu mesaje puternice care au batut recorduri si ajuns hit-uri. As zice 50/50 ambele variante pot prinde bine la public. Tine de noroc, de un PR bun si de o promovare facuta cum trebuie. Si de ceva “pile” prin radio si TV. :))

În industria românească mizezi pe piesele cu sound fresh? Ori pe cele cu mesaj, emoție, etc? 
In industria romananeasca , in general, cel mai mare impact l-au avut piesele cu sound fresh. Insa, spre bucuria mea si nu numai, s-au schimbat putin lucrurile in ultimii ani. O evolutie, as zice eu. Se pune accent pe piesele cu mesaj, piese de linie, piese in care emotia se simte pe pielea noastra la propriu, dar care au si un sound fresh.

De ce crezi că artiștii mici și compozitorii tineri nu se afirmă în România? Nu li se oferă șansa ori nu sunt suficient de pregătiți?
N-as zice asta. Uite ca usor, usor se schimba lucrurile. Au aparut si inca apar multe nume noi, tineri frumosi si talentati care au luat cu asalt industria muzicala din Romania si care au reusit. Acum trebuie sa se si mentina in top. Din punctual meu de vedere atunci te afirmi cu adevarat.

Suntem convinși ca ai urmărit concursul Eurovision, iar blogul nostru se ocupă cu aşa ceva. Te-ai gândit vreodată să participi la Eurovision? Cum îți imaginezi tu show ul tau, dar și melodia perfecta? Sa ne așteptam la surprize din partea ta in ceea ce privește o cariera solo?
Va spun in premiera un lucru: piesa Cristinei Vasiu – Set the skies on fire mi-a fost propusa si mie inca de anul trecut pe ultima suta de metri a inscrierilor. Din pacate, nu am avut timp sa o inregistrez si nu m-am mai inscris. Mi-ar placea tare mult o piesa ca a Cristinei, ca a lui Mihai Traistariu (I won’t surrender) sau ca a Xandrei (Walk on by). Sunt piese cu mesaj, de voce si de impact. Nu stiu inca ce as putea spune despre show , insa nu trebuie sa lipseasca, stiu sigur asta. Cariera mea solo pot spune ca abia de anul asta incepe: am gasit echipa perfecta cu care lucrez, oameni pe care i-am asteptat o viata si care ma ajuta sa cream lucruri frumoase impreuna. Cat de curand o sa vin cu multe surprize pe care abia astept sa le impartasesc cu voi.

Care prestație din acest an ți s-a părut cea mai spectaculoasă? Și de ce.
O spun cat se poate de obiectiv: Xandra a fost spectaculoasa. A interpretat o piesa extrem de complexa pentru care iti trebuie o tehnica perfecta, feeling, un ambitus generos si “plamani cat curpinde”:)) Ea le-a avut pe toate.

Au fost 2 preferați în acest an: Xandra – Walk on By și Ilinca feat. Alex Florea – Yodel It! Poți comenta cele două piese?
E greu sa comentez doua piese total diferite. Pot sa spun doar atat: amandoua sunt piese bune,complexe si iti raman in minte destul de usor.

Enumera trei cuvinte pentru a descrie acest concurs.
Originalitate, competitie, pasiune

Cu care artiști ai merge tu să ne reprezinți țara?
Eu l-as trimite din nou Mihai Traistariu sa ne reprezinte, insa daca si piesa ar fi pe masura vocii lui. E deja cunoscut in Europa datorita piesei Tornero si vad o strategie buna in a putea atinge din nou locul pe care l-a ocupat, daca nu mai sus.O figura frumoasa, si sunt 100% sigur de asta, ar face ANDRA. O iubim toti in tara, de ce n-ar iubi-o toata Europa? Ar urma Feli, Delia (care ar avea si un show extraordinar dupa cum ne-a obisnuit).

O întrebare mai..picantă. Dacă am fi reprezentați de o trupă formată din Antonia, Andra , Delia, Inna, Alexandra Stan, Smiley, crezi că am avea șanse mult mai mari? Ori nu contează numele ci vocea?
Am avut candva sansa sa testam asta, in anul 2007, cand doi dintre cei pe care i-ai enumerat (Andra si Simplu-Smiley) au colaborat pentru piesa Dracula My Love. Eu cred si acum, cu 10 ani mai tarziu, ca am fi castigat Eurovisionul daca ei ne-ar fi reperezentat. La nivel european, numele mari din Romania, cred ca nu conteaza atat de tare. Conteaza vocea si piesa. Au fost nume mari care au reprezentat alte tari si nu s-a intamplat nimic surprinzator.

Consideri Eurovisionul o rampă de lansare, un joc politic sau un concurs de pur talent?
Cred ca din toate, mai mult sau mai putin. Cu siguranta este o rampa de lansare la nivel european si nu numai. Jocul geopolitic s-a vazut in fiecare an, DAR atunci cand o piesa a meritat cu adevarat sa castige a primit note mari din partea tuturor tarilor.

Care sunt melodiile care ți-au plăcut cel mai mult de la Eurovision? Și de ce.
Piesele care mi-au placut cel mai tare sunt: Rise like a Phoenix, Euphoria, Moltiva, Wild dances, A million voices, Tornero, Sound of silence, My number one. Pe toate le cant de fiecare data cand am ocazia.

Care sunt melodiile tale preferate din Selectia Naționala din toate timpurile?
Melodiile mele preferate din S. N. sunt urmatoarele: Tornero, Walk on by si Let me try.

Ce artiști de pe scena „mare” a Eurovisionului te-au impresionat cel mai tare si de ce?
Cel mai tare mi-a placut de Loreen. Am simtit din prima ca ea o sa castige si m-am asteptat ca piesa ei sa se auda si la radio, lucru care s-a si intamplat. Mi-a placut ca fost singura pe scena, si-a creat singura un super show, de piesa n-am ce sa zic. Mi se pare un artist complet si care merita sa fie cunoscuta la nivel mondial.

Care este pachetul perfect pentru Eurovision? De ce nu am câștigat pana acum și ce ar trebui sa schimbam pentru ca România sa pună mana pe mult-râvnitul trofeu?
Romania a mers in fiecare an cu ceva nou si diferit. N-am castigat ca au fost altii mai buni si mai votati decat noi. Vreau sa cred ca anul asta avem pachetul castigator. Vocea foarte buna a Ilincai, piesa usor de retinut si fredonat, RAP-ul lui Alex si toata energia lor ne-ar putea fericiti pe toti. Sper sa ocupam un loc in TOP 5.

Ce sfaturi ai pentru Ilinca și Alex Florea, reprezentanții nostrii din acest an, pentru prestația lor la Kiev?
Nu-mi permit sa ii sfatuiesc. Ei stiu mai bine ce au de facut. Daca presiunea din etapele nationale a fost cat casa, acolo presiunea e cat TERRA (chiar vorbeam asta cu Alex). Asa ca, fara emotii, sa traiasca fiecare moment la MAXIM, sa cante din suflet si sa ne aduca trofeul acasa. Le urez BAFTA multa , multa!!!

Ce părere ai despre locurile mediocre pe care am obișnuit să le ocupam în ultimii ani? Cu ce ar trebui sa ne prezentam astfel încât sa ne descurcam onorabil an de an, cum o fac Suedia sau Rusia, de exemplu?
Pe locurile mediocre pe care le-am ocupat in ultimii ani, au fost piese foarte bune si ar trebui sa ne onoreze participarea, faptul ca am trecut in fiecare an de semifinale si ne-am calificat in finala. Faptul ca am fost descalificati acum un an a fost cu adevarat dezonorant si rusinos din toate punctele de vedere. Il felicit pe Ovidiu pentru taria de caracter si fair-play-ul de care a dat dovada.

Ne poți povesti despre cum a fost sa fii in backing ul Xandrei?
Abia asteptam intrebarea asta. 😀 Am descoperit-o pe Alexandra Sipos (Xandra) anul trecut cand a partcipat cu Superhuman si mi-a placut extrem de mult modul in care a interpretat piesa, felul super profi de care a dat dovada pe scena. Cand mi-a propus sa lucram impreuna pentru Walk on by m-am bucurat tare mult. S-a legat o prietenie frumoasa intre noi toti (pe Raluca o stiam de mult timp) si cred ca s-a vazut asta. Eu am mai fost backing la Eurovision si pentru alti artisti, dar anul asta am simtit o chimie intre noi extraordinara. O apreciez foarte mult pe Alexandra, sper sa ajunga acolo unde merita si de ce nu, sper sa mai avem ocazia sa colaboram candva.

În încheiere, ce mesaj ai pentru cititorii ESC on POINT?
Ascultati muzica buna si urmariti blog-ul ESC on Point pentru cele mai noi informatii despe Eurovision. Va pup si sa auzim numai de bine!!

Ingrid Marc a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

