Ramona Nerra: „Sunt romanca si mi se pare normal sa reprezint tara in care m-am nascut”

Ramona Nerra, fosta concurenta la Vocea Romaniei se intoarce de aceasta data si ne vorbeste despre ea si piesa ei „Save Me” din acest an. Ii uram mult succes in Semifinala Eurovision!

Bună, Ramona! Mulțumim că stai de vorbă cu noi și de această dată!  Să ne cunoaștem mai bine la început: cine este și ce face Ramona Nerra atunci când este departe de scenă, de microfon, de studio?

Multumesc pentru interviu draga ESC ON POINT ! Imi amintesc cu drag inceputul vostru ca blog si daca nu ma insel am fost printre primele persoane care v-au acordat atunci un interviu. Si iata dupa mai bine de un an de zile ca sunteti un blog cu o mare vizionare la public. Felicitari !!
Sunt Ramona Nerra, cantareata, artist, compozitor, zvapaiata cu inima la locul care trebuie. Sunt o persoana creativa , visatoare , emotiva, cu simtul umorului foarte dezvoltat, usor pierduta in spatiu uneori 🙂 … Romanii poate ma cunosc de la „Vocea Romaniei“ sezonul 6 , care tocmai s-a incheiat , sau poate chiar de anul trecut de la preselectiile Eurovision , sau colaborarile cu faimosul DJ german ATB.

Ştim că ai participat la diferite show-uri muzicale, cum ar fi Vocea României. Poţi să-mi spui cum te-a ajutat acest concurs să te dezvolţi ca şi artist?
Acest concurs tocmai s-a incheiat, si inca nu pot sa spun ce schimbari majore a adus in viata mea ca artist, pentru ca nu am simtit in directia asta nimic altfel decat pana acum. Singura mica schimbare este ca uneori sunt recunoscuta pe strada… 🙂

Ești la a 3 a încercare în domeniul Eurovision. Cum de ai hotărât să revii pe această scenă?
Este o ambitie de-a mea… Imi place ce se intampla la acest enveniment – festival si visez sa pot simti si eu pe pielea mea ce inseamna sa iti reprezinti tara la nivel European. Este un fel de campionat de creatie muzicala. Si m-as bucura enorm daca mi s-ar oferi ocazia in acest an cu melodia „SAVE ME“.

De ce Eurovision România iar nu Eurovision Germania?
Nu m-am gandit sa particip pentru Germania. Sunt romanca si mi se pare normal sa reprezint tara in care m-am nascut. De altfel aceasta a treia incercare a mea , va fi si ultima in acesta directie. Nu vreau sa fie singurul tel din viata mea. 🙂

Știm că ai scris piesa „Save me” de una singură. Ce reprezintă această piesă pentru tine? Poţi să-mi spui ce te-a inspirat să faci această melodie?
Melodia „SAVE ME“ nu am compus-o de una singura. Ci impreuna cu o compozitoare din America: Terri Bjerre si un compozitor german, Toddi Reed.
Iau foarte des parte la sedinte de compozitie si aceasta melodie s-a nascut in acest context atunci cand scriam melodii pentru un album ATB. La final m-am indragostit atat de mult de melodie incat am spus ca o voi pastra pentru mine. Si iata ca in Decembrie ne-am reintalnit si am finisat melodia. Atunci am si inregistrat-o in Hamburg in studioul lui Teddi Reed.

https://www.youtube.com/watch?v=EUMUet825c0

Ce mesaj vrei să transmiţi oamenilor prin această piesă?
Cu aceasta melodie vreau sa dau curaj persoanelor prinse intr-o dragoste care nu iti face bine, din diferite motive. Fie fizice , sau sufletesti. Trebuie sa gaseasca forta sa se rupa din vrajele acestie si sa aiba puterea sa iubesca din nou.

Ne poți dezvălui detalii legate de show ul tău?

Show-ul meu este inca in constructie. Sunt schimbari care trebuie aduse deoarece ceea ce planuisem eu acasa nu se potriveste cu ceea ce se va regasi pe scena de la TVR. De aceea procesul este in continua desfasurare. Dar va fi ceva in forta ca si melodia „SAVE ME“.

Preselecţiile live au fost, pentru prima dată televizate în acest an. Cum ţi se pare acest concept? Este unul favorabil concurenţilor?
Idee mi se pare super frumoasa! Chiar aplaud asta! Bravo, TVR!! Astfel toata lumea, artisti sau telespectatori au ocazia sa isi faca o parere mai buna despre ce va urma sa fie pe scena live. De preferat ar fi desigur ca toate piesele sa fie cantate live la preselectii si ca playbackul artistilor sa nu contina prea multe pasaje care nu tin de voci de spate(de cor).

În opinia ta, care este cea mai puternică piesă din competiţie care ar reprezenta un mic impediment în a câştiga această Selecţie?
Toate melodiile sunt frumoase! Iar eu cred ca gusturile oamenilor si cultura lor muzicala va pune amprenta pe ceea ce se va alege la final. Le-as recomanda celor care voteaza sa aleaga melodia care s-ar potrivi cel mai bine intr-un context international si nu national. Adica sa asculte si ce gusturi si preferinte domina pe piata Europeana, pentru ca la final strainii sunt cei care ne vor vota ca tara.

În ultimii ani, România s-a situat mereu între locurile 10-15. Ce părere ai despre aceste rezultate? Ce crezi că ne-a lipsit pentru a urca în top 10?
Nu stiu ce ne-a lipsit… Poate nu am indraznit indeajuns… Tine de enorm de multi factori iar prezenta Romaniei intr-un cadru european este influentata de foarte multe lucruri. De cele mai multe ori cu iz politic.

Consideri Eurovisionul un concurs politic sau un concurs unde muzica primează?

Un amestec din amandoua… Iar tarile puternice finaciar inteleg cat profit pot avea ele ca tara daca ar gazdui un asemenea eveniment international , care aduce anual milioane de turisti.

Dacă ar fi să te asemeni cu un artist Eurovision, care ar fi acela și de ce?
Nu stiu exact daca m-as putea identifica 100% cu un artist Eurovision , dar o admir foarte mult pe Loreen si Emmelie de Forest.

Ce sfat ai pentru tinerii care vor să participe în cadrul preselecţiilor, dar le este oarecum teamă de numele mari din această lume a Eurovisionului? Au vreun motiv să fie demoralizaţi?
Nu cred ca e cineva defavorizat doar din cauza ca nu este cunoscut. Atata timp cat melodia cu care participa este impecabila, este in interesul tuturor ca acea melodie sa fie parte a selectiei Eurovision.

În final, ce mesaj transmite Ramona Nerra cititorilor blogului nostru, ESC on POINT?

Va urez voua ca blog mult succes in continuare!! Sa fiti mandi de voi si de munca pe care ati depus-o. Rezulatele sunt extraordinare!! Iar cititorilor vostri le urez sa va sustina activ cat pot pentru ca ei si sustinerea lor va dau voua energie si incredere sa continuati munca asta titanica pe care ati inceput-o. Salutari echipei ,fanilor vostrii si fanilor Eurovision in general. Va imbratisez!

Ingrid Marc a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

