Zanga: „Mi-am asumat de la inceput ca piesa mea este diferita, iese din tiparul a fi de Eurovision”

Este semifinalistă la Selecţia Naţională, talentată şi fostă participantă a unor show-uri precum „Vocea României” sau „X-Factor”.Este vorba despre Zanga, interpreta cântecului „Două Sticle”, care ne-a povestit câte ceva despre piesa ei şi de ce a ales să participe la Selecţie.

Bună, Alexandra! Îţi mulţumesc pentru că ai acceptat să-mi acorzi acest interviu şi, totodată, felicitări pentru calificarea în semifinala Selecţiei Naţionale 2017! Pentru început, poţi cum a apărut “Zanga”? Ce reprezintă acest nume şi cum l-ai ales?

Salut!  “ ZANGA” e o stare de spirit, un strop de frumoasă nebunie, accent şi culoare.  Acest nume a apărut de la un copil: verişorul meu mic, obraznic şi foarte isteţ nu putea să pronunţe “Alexandra” şi mi-a spus “Ale-Zanga”.

Ştiu că ai participat la diferite show-uri muzicale, cum ar fi Vocea României, X-Factor. Poţi să-mi spui cum te-au ajutat aceste concursuri să te dezvolţi ca şi artist?

La X Factor mi-am dorit să particip ca artist, nu neapărat că şi concurent . Simţeam  nevoia mă desfăşor pe o scenă mare, cu o echipă profesionistă, să mă propun oamenilor nu numai ca voce  şi , mai ales, să-l cunosc pe Carla’s… (sunt fan) . Show-rile mari de TV: Eurovision, X Factor, Vocea României sunt foarte importante pentru dezvoltarea unui artist pentru că impun standarde foarte înalte şi au un public mare şi implicat.    

Pe timpul participării tale în cadrul show-ului muzical “Vocea României”, ai avut-o pe Loredana Groza ca   mentor. Poţi să-mi spui cum a fost să colaborezi cu ea?

La Vocea României Loredana a avut o viziune: m-a întrebat “Compui piese ? în limba română, în limba engleză ? Vrei să facem un album?”. Imaginaţi-vă  uimirea mea – aveam 16 ani şi câteva piese compuse în secret, pentru sufletul meu, de care nu ştia nimeni. Ea a intuit, cred că are un dar special.  Aşa că am ales să devin profesionist, sunt în anul 3 la Facultatea de Compoziţie jazz – muzică pop din cadrul UNMB şi compun piese în limba romană şi în limba engleză.

Anul acesta, ai reuşit să intri în semifinala Selecţiei Naţionale cu piesa “Două sticle”. Muzica şi textul au fost făcute de către tine. Poţi să-mi spui ce te-a inspirat să faci această melodie?

Când am fost anunţată printre cei 15 semifinalişti am mulţumit lumii din ziua de azi pentru inspiraţie. Da, lumea m-a inspirat precum şi propriile experienţe.  Am scris piesă într-un moment în care eram dezamăgită şi mă săturasem să-mi pierd curajul. “Două sticle” este ca un tratament pentru mine, îmi dă curaj, îmi alungă ezitările .

Ce te-a motivat să participi anul acesta la Eurovision?

Îmi place să spun că, pentru mine, Eurovisionul nu e un concurs ci o întâlnire cu Lumea: e marea pe care poate călători sticla mea cu mesaje.

Ce mesaj vrei să transmiţi oamenilor prin această piesă?

Alergăm în fiecare zi după ceea ce credem că e fericire şi uităm să iubim. Şi nici nu găsim timp să iubim ( de aici prima sticlă ). Suntem fragili dar avem forţa să spargem barierele, să  ieşim din tipare şi să ne arătăm sentimentele. Sticlele mele sunt pline cu timp şi cu iubire. Unul din mesaje este să iubim mai mult.

Preselecţiile live au fost, pentru prima dată televizate în acest an. Cum ţi se pare acest concept? Este unul favorabil concurenţilor?

Este extraordinar! Dar a necesitat şi foarte multă muncă şi profesionalism din partea echipei TVR care ne-a câştigat respectul tuturor. Este extraordinar pentru că a oferit şansa oamenilor talentaţi să aibă un videoclip al piesei şi să fie promovaţi.  Până acum nu se ştiau piesele înscrise, prin noul concept şi publicul participa de la început. În semifinale ajungem deja cu un spate de aprecieri sau critici, fani sau nu- componentă importantă pentru un artist.

Consideri anunţarea locului 16 ca fiind un dezavantaj pentru tine?

Mi-am asumat de la început că piesa mea este diferită, iese din tiparul “a fi de Eurovision” (care e doar în mintea noastră, pentru că, de-a lungul timpului, au câştigat piese originale, care au stârnit emoţii de toate felurile). Aşa că am mizat pe sinceritate şi pe un moment pregătit cu toată dragostea: chitara este trasă de un artist pe care îl admir, Andrei Bălaşa, costumaţia e creată de altă gălăţeancă tânără şi supertalentată, Ioana David, iar coregrafia e concepţia unei tinere coregrafe care pentru mine e o revelaţie, Mariana Gavriciuc; important este rezultatul concret al muncii noastre şi nu locul relativ în clasament. 

Cum ţi-ai imagina stagingul pentru semifinală?

Nu cred că cineva va mărturisi ininte de show. Las să fie surpriză! Mi-ar plăcea să aflu ce viziuni au oamenii cărora le place “Două sticle” despre staging.  Imaginaţia mea  nu ţine cont de limite, aşa că vom vedea ce se poate realiza în mod concret.

În opinia ta, care este cea mai puternică piesă din competiţie care ar reprezenta un mic impediment în a câştiga această Selecţie?

Îmi place foarte mult Eduard Santha- Wild Child

Consideri concursul Eurovision ca fiind o rampă de lansare în industria muzicală internaţională?

Pentru artiştii care au adus ceva nou, care au trezit emoţii, care au electrizat publicul, Eurovisionul a fost, într-adevăr o rampă de lansare în industria muzicală internaţională.

În ultimii ani, România s-a situat mereu între locurile 10-15. Ce părere ai despre aceste rezultate? Ce crezi că ne-a lipsit pentru a urca în top 10?

Poziţiile de top au fost obţinute de România atunci când a prezentat atât artişti conştienţi de valoarea lor cât şi show-uri originale (ex. vocea uriaşă a Luminiţei Anghel cu impactul trupei Sistem,  prezenţa şi vocea senzaţională  a Paulei Seling cu jocul de flăcări şi pianul dublu, trilurile incredibile ale lui Mihai).

Indiferent de locul pe care  îl ocupă în clasamentul final al Eurovision, artiştii care reprezintă România trebuie susţinuţi şi respectaţi de cei care i-au ales, votat şi trimis acolo; Eurovision nu este un concurs de interpretare, nici un concurs de creaţie ci o competiţie între impactul pe care momentul propus de fiecare ţară îl are asupra spectatorilor din celelalte ţări. 

În cazul în care ne vei reprezenta, ai face o variantă în engleză pentru piesa ta?

Da, păstrând acelaşi mesaj.

Care este câştigătorul tău preferat de la Eurovision şi ce a adus nou astfel încât să triumfe?

Lordi, 2006- a fost o participare cu mult impact. Mi-a plăcut foarte mult  şi Alexander Rybak, piesa a fost scrisă de el iar momenul autentic a ajuns imediat la inimile publicului.

În final, ce mesaj transmite Zanga cititorilor blogului nostru, ESC on POINT?

Fiţi alături de Eurovision şi de oamenii care muncesc pentru show-ul din 26 Februarie! Gândurile voastre contează! Vă trimit o îmbrăţişare Zanga şi vă invit duminică la concertul din Berăria H unde puteţi să cunoaşteţi mai bine cei 15 semifinalişti!

Echipa ESC on POINT îi urează Zangăi succes în semifinală!

Serban Alexandru a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

