Ilinca si Alex Florea: „Melodia este foarte apreciata atat la noi cat si in restul Europei”

Sunt tineri, frumoşi, talentaţi şi vin la pachet cu o piesă energică. Pentru că ştim cât de mult îi admiraţi, am decis să stăm de vorbă cu unii dintre favoriţii Selecţiei de anul acesta – Ilinca şi Alex Florea. 😉 

Hello, hello! Felicitări pentru prestaţia voastră de la preselecţie şi totodată felicitări şi pentru calificarea în Semifinală ! Cum v-aţi simţit când aţi cântat în faţa juraţilor ?

Ilinca: Hello şi mulţumim frumos! Eu una am avut puţine emoţii la început, dar pe parcurs mi-am intrat în stare şi m-am simţit foarte bine! Am avut noroc cu Alex şi energia lui care m-au ajutat să mă mai relaxez .

Alex Florea: Hello, hello! Mulţumim! Eu unul am avut foarte mari emoţii. Piesa fiind în prima audiţie, nu ştiam cum va fi primită! Acum că reacţiile sunt pozitive, m-am mai relaxat! :-))

Care este povestea din spatele piesei “Yodel It”?

Ilinca:  Povestea începe cu dragul nostru compozitor, Mihai Alexandru, care m-a contactat într-o zi spunându-mi că a compus o piesă cu yodeling şi nu mai cunoaşte pe nimeni în România care să cânte acest stil. După ce am înregistrat piesa, am arătat-o câtorva oameni şi feedback-ul a fost foarte bun. Atunci ni s-a dat ideea de a o înscrie la Eurovision. La scurt timp ne-am dat seama că ceva lipsea din piesă… şi atunci l-am contactat pe Alex care a făcut-o să sune completă şi i-a dat un plus de energie.

Alex: Tot ce ştiu este că am auzit piesă cu două săptămâni înainte de audiţia live şi am lucrat la ea până aproape de termenul limită, ea suferind modificări pe tot acest parcurs. De aici şi emoţiile mele. Nu ştiam ce voi cânta cu exactitate, dar a ieşit bine în final! :-))

Din punctul vostru de vedere, ce face această melodie atât de specială şi mai ales, potrivită pentru Selecţia Naţională?

Ilinca: Cred că îmbinarea de stiluri atât de diverse face piesa specială. Compozitorul piesei, Mihai Alexandru, a reuşit să îmbine rock-ul, rap-ul şi pop-ul cu yodellingul… şi mai şi sună bine! Piesa noastră aduce ceva nou concursului şi se potriveşte de minune cu logo-ul de anul acesta: “ Celebrate Diversity”.

Alex : Melodia este foarte apreciată atât la noi cât şi în restul Europei! Am primit feedback pozitiv din UK, Germania, Elveţia, Spania, Suedia, Serbia,Belgia, etc…! Cred că are acea sinceritate naivă pe care noi la vârsta asta încă o avem şi măiestria celor care au compus-o : Mihai Alexandru şi Alexa Niculae!

Din cine este alcătuită echipa cu care aţi lucrat pentru piesa aceasta?

Ilinca:  Mihai Alexandru, compozitorul nostru, alături de textiera Alexa Niculae şi de o super-echipa de super-oameni de la Cat Music, cărora le mulţumim din suflet!

Alex: Pentru această piesă trebuie să mulţumim Alexei Niculae, lui Mihai Alexandru şi echipei Cat Music România!

Puteţi dezvălui câte ceva despre show-ul pregătit?

Ilinca: Show-ul nostru este încă “în construcţie”, dar ce vă pot spune este că va fi plin de energie şi voie bună!

Alex: Avem multe idei în momentul de faţă. Nu ştim încă ce vom arăta, dar ne dorim un show spectaculos! Sperăm să vă placă!

Am vrea să vă cunoaştem pe amândoi mai bine. În ce cuvinte vă caracterizaţi şi cum arată o zi din viaţa fiecăruia?

Ilinca:  Sunt o fire veselă şi optimistă, iubesc să râd şi să fac oameni să râdă şi iubesc arta de orice fel. Ziua mea începe foarte devreme, pentru că sunt a 12-a şi am ore de dimineaţă, dar când vin acasă îmi înnebunesc vecinii cântând în bucătărie cu chitara mea şi cu vocea. Dacă intraţi în blocul meu şi nu mă auziţi cântând, înseamnă că sunt la meditaţii pentru BAC !

Alex: La mine ziua e întuneric! Sunt pasăre de noapte! :-)) Muzică, muzică şi iar muzică. Petreceri cu şi mai multă muzică. Noaptea şi scriu, noaptea le fac pe toate!

Care este sursa voastră de inspiraţie şi ce vă motivează în acelaşi timp?

Ilinca: Eu una mă inspir din tot ceea ce mă înconjoară, preiau câte ceva din toate frumuseţile lumii şi le pun în muzică mea. Cred că mă motivează tocmai faptul că iubesc ceea ce fac şi nu mă văd făcând nimic altceva în viaţa asta.

Alex: Muzica mă motivează mereu. Inspiraţia o câştig de la tot ce am în jur în momentul respectiv.

Dacă nu ar fi existat muzica, spre ce v-aţi fi îndreptat?

Ilinca:  Cred că tocmai am răspuns la întrebarea asta indirect, dar dacă nu ar exista muzica probabil aş practica orice altă formă de artă. Teatru, dans, pictură…

Alex: Vreau să cred că aş fi cel care ar fi inventat-o! :-)) Sunt şi actor, cred m-aş fi îndreptat mai mult spre teatru/film sau sport! J

Când aţi urmărit pentru prima dată Eurovision Song Contest şi cum caracterizaţi voi acest concurs?

Ilinca: Prima mea amintire mai clară în legătură cu Eurovisionul datează în 2005, pe când aveam vreo 6-7 ani şi Luminiţa Anghel & Sistem participau cu Let me try. Eram de mică pasionată de muzică şi îmi amintesc cum încolţea deja în mine dorinţa de a ajunge şi eu acolo într-o zi. Eurovisionul este în primul rând un spectacol în adevăratul sens al cuvântului. An de an avem ocazia să ascultăm capodopere scrise de compozitori din toate colţurile lumii, să privim show-uri şi momente care mai de care mai inspirate, puse în scenă de artişti desăvârşiţi. Iubesc Eurovisionul pentru diversitatea pe care o promovează. Să te uiţi la Eurovision e ca şi cum ai călători prin lumea întreagă, intrând în contact cu culturi şi oameni de toate felurile, este o adevărată aventură.

Alex: Urmăresc Eurovision din 2005, anul în care Luminiţa Anghel a plecat cu super piesa şi a reuşit să obţină pentru România un loc foarte bun! Consider că este un concurs ce reuşeşte să unească atâtea naţiuni an de an şi totodată deschizător de drumuri.

Din punct de vedere muzical, de ce credeţi că România nu are nicio victorie până acum? Ce ar trebui să schimbăm?

Ilinca: Nu cred că muzica este problema. Noi în România avem atât compozitori cât şi artişti foarte talentaţi, iar muzica noastră este apreciată pe tot globul. Poate problema ar fi că nu strigăm destul de tare încât să ne facem auziţi. Poate ar trebui să ne concentrăm mai mult pe impactul pe care îl creează un moment, atunci când alegem să participăm cu el în finală şi nu pe alte aspecte.

Alex: Piese foarte bune am avut, voci la fel…nu ştim care este răspunsul! Pentru mine, participarea la Eurovision este o premieră! Ne dorim ca piesa noastră să reprezinte România şi sper la încă o premieră : aceea de a aduce show-ul acasă!

Există oare vreun pachet magic care poate garanta câștigarea concursului?

Ilinca:  Nu cred că există un pachet magic. Cred că e doar nevoie să ai show-ul potrivit la locul potrivit şi la timpul potrivit .

Alex: Pachetul magic există! În buzunarul cui, nu ştim încă! Dar tot nu cred că succesul este garantat!

Care dintre câştigătorii Eurovision v-au rămas întipăriţi în minte şi în suflet? Ce a adus nou astfel încât să câştige?

Ilinca: Începând cu prima participare a Serbiei din 2007 şi apoi continuând cu Alexander Rybak, Loreen, Conchita… puţine sunt melodiile în privinţa cărora am dubii. În ultimii 10 ani a existat o continuă bătălie între piese bune şi foarte bune, ţările s-au întrecut pe ele cu compoziţii originale şi foarte actuale. În fiecare an este ridicată ştacheta şi mai sus. Ce au în comun fiecare dintre aceşti câştigători este acel element de nou şi inedit, nemaiauzit.

Alex: Alexander Rybak, Loreen, Conchita Wurst, Ruslana şi Måns Zelmerlöw! Criteriile sunt : show, piesă, voce, imagine şi carismă! Cred că acestea sunt criteriile în mare!

La final, ce mesaj transmiteţi cititorilor blogului nostru, ESC on POINT?

Ilinca: Dragi cititori ESC on POINT, sperăm să ne susţineţi şi să aveţi încredere în noi şi în piesa noastră. Ne vom folosi de toate resursele pentru a crea un moment cât mai demn de a ne reprezenta ţară. Şi… ce să mai zic… YODEL IT!

Alex: Am dori să vă mulţumim vouă pentru interviu, cititorilor mulţumiri pentru atenţie şi…Yodel it la Kiev! :-)))

Echipa ESC on POINT le urează mult succes Ilincăi si lui Alex Florea în semifinală!

Georgiana Eftodi a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

