Maria Andreea: „Foarte multe din piesele inscrise in general au sound vechi”

Astazi stam de vorba cu una dintre concurentele preselectiei Eurovision Romania, si anume Maria Andreea. Haideti sa vedem ce o face pe aceasta potrivita pentru acest concurs dar si cine este ea de fapt.

Buna, Maria! Iti multumim ca ai acceptat sa stai de vorba cu noi si incepem prin a vorbi putin de Selectia Nationala. Cum te-ai simtit cand ti-ai interpretat piesa in fata juriului de specialitate ?
Cu mare drag, eu va multumesc pentru interviu. Pe scena m-am simtit foarte bine, am avut si o tinuta care m-a ajutat sa-mi intru in stare. Emotiile mi-au inghetat cu cateva secunde sa intru pe scena, chiar si asa am incurcat un vers, dar atunci cand e totul live, totul este posibil. Mi-au dat de furca luminile pentru ca, piesa fiind ritmata, m-au ametit, dar mi-am stabilit un punct fix si s-a rezolvat. Asta e ca sa va dau asa din culise. In rest, sper ca am transmis energia mea catre juriu si catre public.

Care este povestea din spatele piesei “Reina”?
Reina este cuvantul meu preferat in limba spaniola. E un cuvant pe care l-am invatat de-a lungul timpului de la Thalia. Eu vorbesc spaniola de la 10 ani, si daca la inceput am urmarit telenovelele de unde am invatat, dupa aceea in liceu am devenit olimpica. Gandesc in limba spaniola si de multe ori si cand sunt nervoasa vorbesc asa. Este limba mea straina de suflet. Astfel, compun foarte usor. De foarte mult timp aveam in minte o piesa care sa se numeasca Reina, iar atunci cand eram in avion, veneam de la Paris, culmea, era una mai potrivita in franceza, am inceput sa scriu versuri, cred ca in 10 minute a fost gata. Si am tinut-o acolo la naftalina cum se zice. Si cand a fost momentul, le-am propus baietilor sa facem piesa. Eu o vedeam putin altfel, insa pana la urma am mers pe mana lor. Am mai adaugat 2,3 versuri si gata. Este o piesa ce poate fi o declaratie de dragoste, am scris-o cu tot dragul, sa stiti ca nu m-am autoproclamat regina, sunt doar regina iubitului in cantec, asa cum si orice fata poate fi, si ce e frumos e ca de acum lumea ma identifica si cu acest nume.

Ce face această melodie potrivită pentru Selecţia Nationala?
Este foarte usor de retinut, te face sa dansezi, si ma reprezinta. Si atunci cand ceva ma reprezinta se vede si pe scena. Eram intr-o emisiune, si dupa ce am cantat-o, prezentatorul mi-a spus exact ordinea versurilor. Asta a fost unul din motivele care m-a determinat sa o inscriu la selectia nationala. Chiar daca este in spaniola, „Reina” iti ramane in cap si cuvantul, si refrenul. Si cu un pachet complet cred ca ar face figura frumoasa.

Din cine este alcatuita echipa cu care ai lucrat pentru piesa aceasta?
Din mine, Eugen si Cosmin. Eu am facut versurile si linia melodica, Eugen si Cosmin muzica. Bineinteles ca mi-am bagat si eu nasul putin in productie ca de fiecare data, pentru ca imi place sa ma reprezinte si sa aiba si amprenta mea.

Vrem sa te cunoastem mai bine. Cum arata o zi din viata ta? Cu ce te mai ocupi in afara de muzica si blogul tau?
Hola, yo soy Maria! Wow, o zi din viata mea arata mereu diferit. Calatoresc mult, imi place sa dansez, merg la foarte multe evenimente, mai si compun, merg la facultate, mai fac si niste cumparaturi, mai gatesc cand am timp, acum depinde de zi. Dar o zi normala, care nu e prea normala se imparte cam asa: facultate ( sunt in ultimul an la jurnalism), o proba la vreun designer/magazin daca am evenimente seara respectiva, evenimente (pot fi si 3 pe seara)/ sau o seara la film/ sau un serial si scriu ceva pe blog/ studio – depinde de seara. Oricum ar fi, doar lunile ianuarie februarie sunt mai linistite, in rest, de abia am timp sa mananc. Am o viata agitata dar mie imi place sa fac multe lucruri, si toate imi fac placere, si atunci gasesc energie pentru toate.

Ca tot veni vorba de blogul tau „Hola Yo Soy Maria”, cum a luat nastere acesta?
E mai mult decat un blog, fiind jurnalista, e ca o revista online. Scriu critica de evenimente, restaurante etc, dar si stiri legate de muzica internationala sau vedetele de acolo. Eu am primit propunerea de a colabora cu revista Tonica in urma cu 2 ani si am fost singura cantareata din Romania care face cronica de eveniment. Intre timp, am intrerupt colaborarea cu ei si mi-am deschis site. O perioada nu am scris si lumea care ma cheama la evenimente asteptau „blogul”. Intr-o seara m-am intalnit cu Geanina Corondan, care in momentul in care a aflat ca ma cheama Maria, mi-a spus Hola..yo soy Maria. De ce nu-ti pui numele acesta de scena? Si eu deja aveam numele meu sub care sunt cunoscuta, dar a fost o idee grozava pentru numele site-ului. Acum toata lumea cand ma vede ma saluta cu Hola. A fost foarte bine primit de cei cu care colaboram si la Tonica, pr, jurnalisti mai ales numelui inedit. Mie imi place televiziunea foarte mult, dar uite ca am aflat ca pot sa si scriu, si cei care citesc chiar apreciaza ce fac si asta ma bucura foarte mult.

Când te-ai îndrăgostit de muzică şi cine te-a îndrumat pe acest făgaş?
Stii versurile de la ABBA? „Mother says I was a dancer before I could walk, she said I began to sing long before I could talk”? Ei alea mi se potrivesc cel mai bine. M-am indragostit de muzica la varsta de 5 ani, apoi pe scena am avut primul spectacol la 7 ani, apoi cu adevarat ca nume pe scena in Romania in 2010, cand am fost indrumata de prieteni muzicieni si domnul Adrian Ordean. El a fost cel care mi-a facut primele 3 piese, cu una din ele am participat si la Selectia Nationala din 2010. Cea mai mare bucurie pe plan profesional a fost faptul ca am colaborat in Statele Unite la piesa „Inside my dream” cu una din primele echipe cu care a lucrat si Eminem. A fost o adevarata onoare sa intru in asemenea studiouri. Dar adevaratele secrete din scoala veche ale muzicii le-am invatat de la maestrul Ilie Micolov si de la profesorul meu de canto din liceu. Imi place sa cant orice si oricand, dar cel mai mult ma reprezinta muzica latino.

Daca nu ar fi existat muzica, spre ce te-ai fi indreptat?
Prima mea dragoste a fost dansul. Am facut dans si coregrafie timp de 10 ani, dar a trebuit sa renunt din cauza unei probleme de sanatate. Apoi, jurnalismul. E ceea ce fac in paralel cu muzica. Dar muzica exista, si e dragostea mea cea mai mare. Pe urma, celalalte.

Cu ce artişti mioritici si internaţionali ţi-ar plăcea să faci un featuring?
Holograf, Delia, Ariana Grande, Thalia, J. Lo, Ricky Martin, Pablo Alboran sau Justin Timberlake.

Când ai urmărit pentru prima dată Eurovision Song Contest şi ce te-a atras la acest concurs?
Wow buna intrebare. Chiar nu stiu sa-ti zic ca an, urmaresc de foarte mult timp concursul asta si mereu mi-am sustinut tara indiferent cine a participat. Cred ca din anul in care au participat Monica Anghel si Marcel Pavel. M-a atras faptul ca era international, puteam vedea cum vad muzica si alti artisti, eram mica, nu stiu exact ce m-a atras, dar m-a atras bine ca de atunci mi-am zis ca intr-o zi vreau sa reprezint Romania la Eurovision. Am in minte o piesa, dar inca n-am gasit compozitorul ideal ca sa-mi faca piesa pe care o visez eu de ani intregi.

Din punct de vedere muzical, de ce crezi că România nu are nicio victorie până acum? Ce ar trebui să schimbăm?
In primul rand, vine votul geopolitic. E drept, am avut si locul 3 sau 4, dar acel vot cred ca inca ne impiedica sa luam locul 1. Apoi, trebuie sa trimitem o piesa actuala, de 2017, foarte multe din piesele inscrise in general au sound vechi. Europa este cu un pas in fata noastra in ceea ce priveste muzica, ma refer ca stil de compozitie. Uita-te la tarile nordice, mereu au piese bune, au alt stil, au stil european. Noi ne ducem mult spre stilul balcanic, care nu este placut de toti europenii. De cele mai multe ori, cam asa au sunat piesele pe care le-am trimis.

Care dintre castigatorii Eurovision ti-au ramas intipariti in minte si in suflet? Ce a adus nou astfel incat sa castige?
Cel mai aproape de stilul meu e Helena Paparizou, dar am crescut cu Abba sau Celine Dion. Ei au castigat pe vremea cand Eurovisionul insemna ceva mai mult decat este astazi, si piesa lansata la Eurovision era calea spre o cariera internationala. De la Helena Paparizou incoace nu prea s-a mai intamplat acest lucru, poate cu Heroes, piesa Suediei de acum 2 ani. Sunt multe piese de la Eurovisionul international pe care le am si acum in playlist. Iti dau cateva exemple de piese. „Quedate conmigo” (Spania 2012), „Drip drop”(Azerbaijan 2010), Apricot Stone (Armenia 2010), Is it true (Islanda 2009), Always (Azerbaijan 2009), Qele Qele (Armenia 2008) sau Secret combination (Grecia 2008), si astea sunt doar cateva.

Care crezi că sunt ingredientele care duc la victorie?
Este un intreg concept ce trebuie pus in valoare pe scena. Voce, in primul rand, apoi coregrafie, costume, show. Toate se completeaza. Trebuie sa ai prezenta scenica, sa cuceresti publicul si sa te iubeasca camera.

La final, ce mesaj ai pentru cititorii ESC on POINT?
Ma bucur ca sunteti fani muzica buna si ca urmariti Eurovisionul in fiecare an, va doresc sa aveti cat mai multi cititori, iar pentru cei ce vor sa-mi urmareasca activitatea ii astept pe paginile oficiale de facebook si instagram maria andreea official, si de ce nu chiar si pe blog. Va promit multe surprize anul acesta. Va pup! Love, love

Mult succes in Selectie, Maria! Norocul sa fie de partea ta!

Georgiana Eftodi a contribuit la acest articol.

Lasă un răspuns

