Zoli TOTH: „Cred ca sunt printre putinii care cred ca Eurovisionul este bazat strict pe muzica si talent”

Sigur ni-l amintim cu totii pe Zoli TOTH, cel care ne-a reprezentat la Kiev alaturi de Luminita Anghel in trupa Sistem, dar si cel care a fost in juriul Selectiei Nationale de anul trecut. Sa vedem ce parere are el despre muzica din aceasta perioada, dar si despre Eurovision.

Buna Zoli! Multumim ca ai acceptat sa raspunzi la intrebarile noastre. Pentru inceput, poti sa ne descrii în 3 cuvinte industria muzicală românească.
Virgina, ambitioasa si norocoasa.

Crezi că artistul are puterea de a-și educa publicul sau publicul are o influență mai mare asupra artistului?
E o intelegere intre doua parti. Daca vrei sa ai success trebuie sa asculti si dorinta publicului. Nu poti sa produci doar paine cu graham cand majoritatea mananca paine alba.

Crezi că peste câteva decenii se va vorbi despre muzica de astăzi așa cum vorbim noi despre marile șlagăre ale muzicii romanești?
Depinde foarte tare de ce vom face inedit. Cu siguranta sunt cateva momente memorabile si din anii 2000. Important e ca ceea ce se face acum sa nu copieze prea mult alte curente. Inca sunt de parere ca muzica pe directia engleza nu se prea potriveste poporului roman. As paria mai mult pe linia franceza si italiana.

Cum a fost experiența de jurat al Selecției Naționale? Ai mai repeta-o?
Mi-a placut mult sa fiu in juriu. Cu ocazia aceasta am inchis un cerc in ceea ce priveste scena de la Eurovision. Pana acum performasem doar ca artist, acum am fost si de partea cealalta a baricadei. Mi-am dorit sa fiu cat se poate de obiectiv si asta a suparat pe unii. Dar, asta inseamna muzica: pareri si gusturi diferite. Ce-mi place mie tie poate sa nu-ti placa deloc.

Cum apreciezi Eurovisionul de astăzi? Ce s-a schimbat de la participarea voastră și pânâ în 2017?
Ca format este aproape la fel. Au intrat de curand SUA, China si Australia in joc, ceea ce este fantastic pentru concurenti. Brusc canta pentru inca 200 de milioane de telespectatori. Mi-ar fi placut si mie…..

Care este cea mai plăcută amintire a ta de la Kiev?
Momentul jurizarii din semifinale. Romania venea dupa niste rezultate slabe, iar eu am promis in tara la toate emisiunile tv ca ne vom clasa la final in primii 5. Toti au spus ca sunt nebun. Imi cer scuze, pana la urma a fost locul 3, cea mai buna clasare de pana atunci a Romaniei in toata istoria ei la Eurovision.

Care este câștigătorul tău preferat de Eurovision?
Loreen si Conchita Wurst

Ce planuri ai pentru anul 2017?
Mari :)). Pregatesc lansarea albumului COCOON si promovarea lui intr-un turneu national, as vrea sa incep schitele pentru albumul II si realizarea catorva videoclipuri. Daca ne iese si turneul din SUA va fi un an perfect.

Mai exista vreo sansa ca trupa Sistem sa se reuneasca?
Nu cred. Sau cel putin nu in formula de baza. Gusturile noastre s-au schimbat, fiecare dintre noi canta altceva. Provocarile noastre in acest moment sunt altele. Eu incerc in continuare sa aduc lucruri noi in industria muzicala si sa le impachetez altfel. Imi plac mult colaborarile cu trupe de dans modern sau folclorice, cu artisti din zona de world music. Am cateva propuneri sa lansez si ceva supercomercial, dar sa vedem. Toate la timpul lor.

Vrem sa il cunoastem mai bine pe Zoli. Cum este Zoli in viata de zi cu zi? Ce ii place sa faca?
Doarme 7 ore pe noapte, bea cafea dimineata, isi citeste mesageriile si se apuca de treaba. In ultima vreme m-a preocupat foarte tare partea de compozitie, asa ca din acest moment timpul incepe sa se dilate. Urmeaza cateva ore de sport, apoi, mese in oras cu diferiti parteneri de business, receptii, beri cu prietenii, concerte sau spectacole interesante din oras.
Imi place sa calatoresc mult si sa descopar cat mai multe lucruri despre culturile altor natii.

Enumera cateva adjective pentru a te caracteriza.
Ambitios, ordonat, gurmand, sportiv.

Ce este mai greu: sa fii jurat in Selectia Nationala sau sa fii concurent la aceasta?
Emotiile sunt la fel de mari. Cand esti artist vrei sa stii cata lume apreciaza muzica ta, iar cand esti jurat speri ca parerea ta sa nu supere prea multa lume si iti doresti ca deciziile tale sa influenteze preferatul tau din acel moment. Eu am avut noroc ca am castigat de fiecare data .

Nu te-ai gandit sa mai compui alta piesa in genul acesteia si s-o inscrieti la Selectia Nationala pentru Eurovision? Suntem siguri ca ai da inca o lovitura.
Daca acum 5 ani as fi exclus o participare a mea la Eurovision acum pot sa-ti spun ca nu m-as da la o parte. Am mare incredere in showurile pe care poate sa le faca Zoli TOTH Project si daca voi avea o piesa in care sa cred ca poate castiga voi merge.

Cu ce ar trebui sa ne prezentam astfel incat sa ne descurcam onorabil an de an, cum o fac Suedia sau Rusia, de exemplu?
Muzica noua, care sa creeze un trend, nu copii ale proiectelor trecute. Muzica, text si show intr-un singur pachet.

Ce parere ai despre locurile mediocre pe care am obisnuit sa le ocupam in ultimii ani?
Prefer sa ma abtin.

Consideri Eurovisionul o rampă de lansare, un joc politic sau un concurs de pur talent?
Cred ca sunt printre putinii care cred ca Eurovisionul este bazat strict pe muzica si talent. Este adevarat ca sunt momente cand unele tari prietene isi dau puncte reciproc, dar nici nu ne putem pune cu istoria. Dar cu toate acestea n-a existat niciodata ca o piesa f f f buna sa piarda din cauza prieteniilor.

Pe mana carui artist ai merge tu să ne reprezinte țara?
Delia sau Andra cu Zoli TOTH Project.

La final, ce mesaj transmite Zoli Toth cititorilor ESC on POINT?
Bucurati-va de diversitate! De asemenea, va astept pe data de 21 Februarie la Beraria H pentru un super show #COCOON, un show in care instrumentele industriale se intalnesc cu cele traditionale!

poster cocoon 105 x 120 mm.jpg

Georgiana Eftodi si Ingrid Marc au contribuit la acest articol 

Lasă un răspuns

