Ovidiu Anton: „Trebuia sa trec peste, viata mea este muzica, iar muzica este mult mai mult decat un concurs”

Revenim cu un mic interviu acordat reprezentantului României din 2016 şi compozitorul piesei „Escape” – SN 2017, Ovidiu Anton. Discuţia noastră s-a axat pe participarea sa la Eurovision: cum a reuşit să treacă peste neplăcutul moment de anul trecut dar şi cum s-a înţeles cu ceilalţi reprezentanţi.

Bună, Ovidiu! Îţi mulțumim pentru al doilea interviu pe care ni-l acorzi. Poți să ne spui ce noutăţi au mai apărut prin viața ta ?

Salutare, mă bucur să ne auzim.

Noutăţi în viaţa mea şocante nu sunt, sunt acelaşi eu, am început însă un nou capitol muzical intitulat ANTON, alături de instrumentişti de elită, prieteni vechi dar şi noi, oameni cu care am mai cântat de-a lungul anilor în diferite proiecte şi cu care am legat o relaţie frumoasă – Fernando Draganici(tobe), Dani Vlad(Bass), Liviu Sorescu(clape) cât şi artişti cu care mi-am dorit să lucrez şi aici mă refer la emblematicul chitarist Cristi Gram.

Ce surprize ne pregătești pentru viitorul apropiat ? Crezi că ne poți vinde un mic pont măcar ?

Sunt un tip deschis, nu sunt un mare fan al senzaţionalului aşa că vă pot spune că lucrăm la album şi nu e puţin lucru, asta durează, însă sunt ferm convins de puterea acestui material şi mă bucur că şi colegii mei simt asta.

Revenim la un subiect destul de delicat pentru tine. Ai trecut peste nedreptatea care ţi s-a întâmplat anul acesta la Eurovision ?

Într-un fel sau altul … trebuia să trec peste, viaţa mea este muzica, iar muzica este mult mai mult decât un concurs guvernat de instituţii. Nu cred că este un lucru pe care îl uiţi sau pe care îl ierţi, dar în viaţă cel mai important este să mergi înainte. Până la urmă sunt câştigătorul românilor, interpretul şi compozitorul piesei câştigătoare prin votul oamenilor, fără a fi vreo vedetă media… iar susţinerea care a venit din partea oamenilor atât înainte cât şi după a contat foarte mult pentru mine.

Ce sentiment ai avut când ai văzut că primești susținere morală din partea lui Sergey Lazarev (Rusia), Poli Genova (Bulgaria) sau Lidia Isac (Moldova) ? Te așteptai la un asemenea gest frumos din partea lor?

Am apreciat foarte mult că în agitaţia infernală şi-au răpit un moment pentru mine. Majoritatea artistilor m-au căutat, nu le venea să creadă, cu unii am vorbit după concurs, au zis că nici nu ştiau cum să mă abordeze, li s-a părut ireal. Sincer mă aşteptam ca toată lumea să fie şocată şi lumea a fost, însă iată că unii dintre ei au spus-o şi public, fără să se teamă de repercusiuni.

ovidiu-anton-sergey-lazarev

ovidiu-anton-poli-genova

“Eurovision Party” de la Tel Aviv, Londra şi Amsterdam au reprezentat un prilej bun de a-ţi cunoaște o parte din concurenţă. Cu reprezentanții căror ţări te-ai înţeles cel mai bine ?

Au fost experienţe frumoase, destul de aglomerate ca program însă cu toate astea am reuşit  să şi socializăm şi să ne şi distrăm în funcţie de cine era prezent în momentul acela şi unde, dar am petrecut mai mult timp cu Amir, Hovi, Eneda, băieţii de la Minus One, Ira, Michal,  Joe şi Jake, în general cu cei care au fost prezenţi în toate concertele, eram practic colegi de turneu.

1_1-1168x657

Ovidiu alături de o parte dintre concurenţii Eurovision Song Contest 2016 – Tel Aviv, Israel

Care piesă ţi-a plăcut cel mai mult anul trecut şi de ce?

În finală mi-au plăcut foarte mult Michal şi Hovi,au simţit mult şi au transmis mult, nu are rost să intru în păreri tehnice, vorbim de ceea ce putem simţi cu toţii, vibraţie.

Şi totuși, niciun gând de participare în viitorul apropiat, nu ?

Am spus foarte clar că am încheiat aceast capitol, când eşti pus într-o astfel de ipostază, când artă e suprimată de instituţii şi interese, prefer să ţin fruntea sus şi să nu uit esenţa, muzica.

Cum de ai trimis o piesă la Eurovision în calitate de compozitor?

Nu sunt genul de compozitor care să compună piese în vânt şi să trimită, să vânez solişti pentru ele, însă dacă un solist care îmi place îmi cere să îi compun o piesă de o anume factură şi eu pot, indiferent că e pentru ESC pentru Mamaia sau pentru Cerbul de Aur, o voi face, la fel cum voi cânta oriunde sunt invitat să o fac şi îmi sunt respectate condiţiile. Nu voi lăsa o pagină neagră să îmi afecteze evoluţia şi parcursul muzical.

Pentru cititorii ESC on POINT ai vreun mesaj ?

Mă bucur să văd că fanii acestui concurs sunt tot mai mulţi, cu siguranţă e un nivel de cultură peste ceea ce se promovează în media românească şi aplaud evoluţia de fair-play de la an la an, treptat lumea trebuie să realizeze că a susţine un favorit nu înseamnă a jigni concurentul pe care nu îl preferă.Nu uitaţi să susţineţi câştigătorul, oricare ar fi acela, pentru că oricât de puternici am fi, împreună suntem şi mai puternici.

Rock On!

Georgiana Eftodi a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

