STEPHAN: „In materie de muzica, nu cred in retete”

Stephan, pe numele său real Alexandru Roșu, debutează muzical pe scena Selecției Naționale cu piesa „Someone (like you)”. Piesa este, spune el, „despre „ea” si pentru „ea”” și a fost compusă într-un moment semnificant din viața lui. Iubește Eurovision-ul încă din copilărie, iar faptul că piesa a fost gata în perioada preselecțiilor Selecției Naționale nu este nimic altceva decât un semn pentru el.

Salut, Stephan! Spune-mi, ce reprezintă pentru tine Eurovision-ul?

Ca interpret, sunt putine ocaziile in care poti dovedi ca esti capabil sa-ti reprezenti tara cu succes, intr-o competitie internationala, iar concursul Eurovision este o astfel de oportunitate.

De ce ai ales ca debutul tău muzical să fie chiar la Selecția Națională?

Inca din copilarie, abia asteptam sa inceapa Eurovision si speram, ca orice bun roman, sa castigam si noi acest concurs international. Cand a fost gata piesa „Someone (like you)”, ne-am dat seama ca urmeaza preselectiile si am spus ca nimic nu este intamplator, cine stie, poate este un semn.

Care este povestea piesei „Someone (like you)”?

Someone (like you) este o piesa de suflet pe care am scris-o si am compus-o intr-un moment greu din viata mea. A fost atat de usor sa compun aceasta piesa pentru ca am simtit fiecare cuvant si fiecare nota ce face parte din ea. Aceasta piesa este despre „ea” si pentru „ea” , este tot ce mi-as fi dorit sa îi spun in cuvinte, dar nu am putut, asa ca i-am transmis mesajul asa cum am stiut eu mai bine: prin muzica.

Ce vrei să transmiți ascultătorilor prin această melodie?

Piesa relateaza un episod pe care oricine il traieste macar o data in viata, atunci cand simte ca nimeni si nimic nu mai conteaza in afara de dragostea pe care o traieste . Este o fila din povestea vietii mele. Benjamin Disraeli spunea ca “Noi toti ne-am nascut pentru a iubi. Acesta este principiul existentei noastre si singurul sau sfarsit…” Cei care asculta “Someone” vor intelege si imi vor da dreptate…

Când a apărut pasiunea ta pentru muzică?

Muzica imi place de cand ma stiu, dar am inceput mai serios la ea dupa ce am implinit varsta de 18 ani, atunci cand parintii m-au sfatuit ca ar fi bine sa urmez niste cursuri de canto. De atunci am muncit din greu si mi-am canalizat toata atentia asupra muzicii pentru ca am simtit intr-adevar ca asta este ceea ce imi doresc sa fac de acum înainte.

Totuși, de ce muzica? Știu că tu ai o înclinație și către sport.

Atat muzica cat si sportul fac parte din viata mea. Chiar daca nu mai practic rugby, sportul pentru mine este o rutina zilnica. Da, am ales muzica! Am simtit ca asta ma face fericit si la fel ca si pe terenul de rugby in fiecare zi ma lupt sa devin mai bun.

Care consideri că este atuul tău în acest concurs?

Pasiunea, talentul si munca, trei elemente indispensabile succesului si care stau la baza principiilor mele existentiale.

Cine este câștigătorul tău preferat din toate timpurile și ce crezi că l-a făcut special încât a ajuns să câștige?

Loreen cu piesa „Euphoria” este si va ramane preferata mea. Cred sincer ca a castigat datorita faptului ca avut toate ingredientele necesare pentru o prestatie de succes in cadrul unui concurs de asemenea anvergura precum Eurovision. Piesa a avut un sound nou si special spre deosebire de celelalte care se aflau in acel moment in competitie, a avut un mesaj puternic si pe intelesul tuturor in care multi dintre noi ne-am regasit si nu in ultimul rand, a avut o prestatie live impecabila.

Dacă ar fi să câștigi, te-ai teme să nu ți se întâmple și ție ce i s-a întâmplat, din nefericire, lui Ovidiu Anton anul trecut?

M-as urca in avion si as fi prezent in sala la Kiev cu o pancarta pe care as scrie “Muzica si oamenii din Romania nu au nicio vina…”.

Crezi că pentru a câștiga Eurovision, piesa trebuie să fie formată într-un anumit mod, după o „rețetă” anume?

In materie de muzica nu cred in „retete”. Cred ca „reteta” este sa-ti asculti sufletul si sa transpui muzica exact asa cum o simti. Daca piesa este scrisa, compusa , cantata din suflet, atunci sigur va atinge sufletele oamenilor.

Ce mesaj le transmite Stephan cititorilor ESC on POINT?

Eu vreau sa le transmit tuturor celor care vor citi acest interviu ca Selectia Nationala este, pentru mine, momentul in care muzica imi va fi credinta suprema in viata. Va multumesc tuturor celor care ma veti vota si va garantez ca nu va voi dezamagi.

Stephan, iti dorim mult noroc la Selectia Nationala!

La acest articol a contribuit Alex Iovan.

Lasă un răspuns

