Miryam: „Din punct de vedere geopolitic va fi foarte greu deocamdata sa triumfam”

Anul acesta, Miryam isi incearca din nou norocul la Selectia Nationala, cu o piesa compusa chiar de reprezentantul Romaniei din 2016, Ovidiu Anton. Ea ne-a povestit despre semnificatia piesei intrata in Selectie, cat si despre ce a facut-o pe artista sa fie atat de atrasa de concurs.

Bună, Miryam! Îți mulțumim foarte mult pentru că ai acceptat să stai de vorbă cu noi. Ne-ar plăcea mai întâi de toate să te cunoaștem mai bine.
Cine e Miryam și cu ce se ocupă ea zi de zi?
Ma pregatesc intens pentru cariera mea. Fac piese, stau cu orele in studio si fac repetitii, coregrafii pentru show-uri. Cand am timp ma plimb cu cei 2 catelusi ai mei pe care ii iubesc foarte mult, shoping …..destul de des merg la film, imi place sa-mi petrec timpul alaturi de familie.

Ne bucurăm că ai revenit anul acesta la Selecția Națională cu piesa ‘Escape’. Ce te-a făcut să te înscrii din nou? Ce fapt face melodia asta potrivita pentru Eurovision ?
Ca orice artist mi-am dorit sa ajung la acest concurs , sa particip , sa simt pulsul acestei competitii, sa simt adrenalina, dar nu in ultimul rand , sa incerc sa transmit oamenilor muzica, sentiment, sa ii fac fericiti prin vibratia muzicii mele. Eurovisionul a ajuns sa fie ca o mare familie, este cel mai mare concurs european, cu foarte multi fani, care urmaresc cu sufletul la gura ce s-a mai intamplat prin nu stiu ce tara, cine s-a mai calificat, cine trebuia sa se califice din punctul lor de vedere s.a.m.d. Este ceva ce ii hraneste, care face parte din vietile lor.  Mi-am dorit foarte ca Ovidiu Anton sa-mi compuna o piesa pentru Eurovision , pentru ca imi place stilul lui de compozitie. Il apreciez ca artist , ca om si nu in ultimul rand ca prieten, eu cu Ovidiu cunoscandu-ne de aproximativ 10 ani. Piesa mi se pare fantastica, plina de semtiment si de traire, este o piesa pe care am cantat-o cu drag din prima secunda atunci cand am auzit-o. Versurile sunt de-a dreptul emotionante, linia melodica este cutremuratoare, orchestratia este foarte potrivita pentru aceasta piesa , dar si pentru Eurovision.

Ai putea să ne dai câteva detalii legate de show-ul pentru Eurovision?
La show inca nu ne-am gandit foarte mult. Am asteptat sa vedem ce se intampla la preselectii. Daca ma voi califica mai departe cu siguranta show-ul pe care il veti vedea va fi la nivelul asteptarilor.

Cu piesa“Bounce” ai cunoscut succesul peste hotare, mai exact în Japonia și Coreea. Crezi că noua ta melodie are potențial pentru topurile din afară?

Sigur, de ce nu. Orice este posibil, este o piesa cu un potential enorm, din punctul meu de vedere si din cate vad si al fanilor Eurovision

Ai absolvit Conservatorul –secția vioară și canto jazz. Dacă nu ar fi existat muzica spre ce domeniu te-ai fi îndreptat?

Nu stiu, probabil design vestimentar. Imi place foarte mult sa-mi creez propriile tinute de scena si nu numai.

Cu ce artişti români şi de peste hotare ţi-ar plăcea să colaborezi şi de ce ?
Mi-ar placea sa cant alaturi de Lady Gaga , iar de la noi probabil alaturi de Delia.

Când a început pasiunea ta pentru Eurovision? Pentru tine ce înseamnă acest concurs?

Imi doresc de mult sa ajung la acest concurs, asa cum v-am mai spus Eurovisionul a ajuns un „fenomen” , o competitie iubita de oameni, deci si de mine.

Ai vreun câștigător preferat ? Ce a adus nou astfel încât să câștige?
Din Romania , Ovidiu Anton, binenteles , dar si Paula Seling cu Ovi cu piesa „ Playing with fire” din 2010 , iar din finala mare a Eurovisionului mi-a placut foarte mult Loreen cu „Euphoria” .

Din punct de vedere muzical, de ce Romania nu a reușit sa câștige concursul pana in acest moment ?
E o intrebare foarte grea , dar si usoara in acelasi timp. Din punct de vedere muzical Romania a inceput sa creasca de la an la an , insa totusi nu s-a ajuns inca la nivelul, la sound-ul si masterizarea pieselor de afara. Din punct de vedere geopolitic va fi foarte greu deocamdata sa triumfam, dar cu siguranta toti reprezentantii Romaniei si-au dat si isi vor da toata silinta sa faca acest lucru, sa aduca Romaniei trofeul mult visat.

De ce crezi că în ultimii ani am ocupat doar locuri mediocre?
Aceasta este o intrebare la care as dori sa nu raspund pentru a nu lasa loc de interpretari.

Anul trecut, din păcate, România a fost descalificată din concurs, iar tu trebuia să fii pe scena din Stockholm împreună cu Ovidiu. Cum a fost pentru tine acel moment?

Pentru toata lumea a fost un moment greu, pe care nu il anticipam vreodata, dar cu siguranta cel mai greu a fost pentru Ovidiu, care si-a facut o pasiune pentru acest concurs, pentru Eurovision, iar in momentul lui de glorie pe care si l-a castigat fara drept de apel , dupa ani de munca , i-a fost suprimat visul cu 5 zile inaintea plecarii la Stockholm! Si totusi Ovidiu a primit vestea cu onoare si a avut puterea sa mearga mai departe, fapt pentru care il admir.
Nu stiu cati oameni ar fi facut fata acestei nedreptati !!!

Ai urmărit după aceea concursul? Și dacă da, ce țări ți-au plăcut cel mai mult?

Binenteles ca l-am urmarit. Mi-a placut cel mai mult Australia.

Stim ca ai incercat sa participi si individual la Selectia Nationala anul trecut. Cât de mare a fost dezamăgirea că nu ai trecut de preselecţiile de anul trecut?

Nu am fost dezamagita. Probabil nu era piesa potrivita. Dumnezeu le aseaza pe toate la locul si timpul potrivit.

Îți mulțumim foarte mult pentru timpul acordat. Ne-ar face mare plăcere dacă ai transmite un mesaj cititorilor noștri.

Le voi spune doar atat:

Ma bucur sa fiu aici si sa cant pentru voi, pentru fanii Eurovision si nu numai, mi – ar placea enorm sa reprezint Romania la Kiev.
Sper ca “Escape” sa ajunga in sufletele tuturor. Va multumesc si va pup!!!

Iti uram succes la Selectia Nationala, Miryam!

Ioana Buzduga a contribuit la acest articol 

Lasă un răspuns

