Sonia Argint-Ionescu: „Cred ca Cezar ar fi avut sanse mari sa castige daca in tara era cu adevarat sustinut ca un fenomen.”

Schimbăm puţin registrul şi trecem de la muzicieni la o distinsă prezentatoare de la TVR, care se află într-o oarecare legătură cu Eurovision. Este vorba despre Sonia Argint-Ionescu, ,,spokesperson”-ul României la Eurovision in 2013, 2014, 2015. După cum bine veţi vedea, subiectele discuţiei noastre au fost cariera ei, noul ei proiect de suflet, site-ul doer.ro, dar ne-a şi împărtăşit cum este să fii spokesperson şi ce păreri are despre Eurovision Song Contest.

Bună, Sonia. Mulţumim că ai acceptat propunerea noastră.

Când rostim numele tău, automat ne referim la televiziune, călătorii, sport, modă. Unde mai punem că le îmbini perfect cu viaţa de familie. De unde ai atâta energie de eşti atât de activă? De fapt, cum reuşeşti să ai timp pentru toate acestea?
Energia o am în primul rând pentru că îmi place tot ceea ce fac. Alegerea mea în viaţă a fost să am o activitate compusă doar din ceea ce îmi place, chiar dacă implică o mai mică certitudine a veniturilor lunare.
Din păcate timpul nu mă ajută… trece prea repede pentru tot ce îmi doresc să învăţ, să experimentez, să realizez. Aşa că încerc să mă organizez cât mai bine în aşa fel încât să fiu în primul rând lângă familia mea, iar apoi să îmi îndeplinesc sarcinile cele mai importante, să-mi respect angajamentele şi, desigur, să am şi grijă de mine. În plus, am deja alături de mine o mică echipă de 5 persoane care îşi aduc expertiza în completarea ideilor mele. Dar desigur nimeni nu aleargă în locul meu un semimaraton şi nici nu îmi relatează experienţele.

Un proiect nou de-al tău va fi site-ul doer.ro .Va fi un site diferit faţă de soniaargintionescu.ro ?
Da, este noua mea platformă de comunicare. Este prima platformă din România dincolo de Vanity Fair, concentrată cu adevărat pe cultura utilului, a ergonomicului, a revoluţiei clarităţii. Este prima platformă de “life aesthetics” din România, de soluţii şi jurnalism constructiv. Cine păşeşte în lumea mea, va putea învăţa chiar şi germana! O să vă placă mult, pentru că este mai empatic, mai puţin centrat în jurulmeu şi are mai mult curaj… probabil că şi eu am trecut într-o nouă etapă. Şi arată WOW!

Conform descrierii de pe site-ul tău, te caracterizezi drept „o capricoarnă tipică, muncitoare şi perfecţionistă”, însă ai afirmat că eşti şi „un om corect şi punctual”. Educaţia şi cultura germană şi-au pus amprenta asupra evoluţiei tale?
Absolut. Am spus-o deseori că seriozitatea, organizarea, disciplina – sunt attribute specific epoporului german, care s-au mulat perfect pe personalitatea mea de Capricorn tipic.

Sunt 16 ani de când eşti în familia Televiziunii Române, eşti poate chiar cea mai veche prezentatoare. Cum te face să te simţi acest fapt?
Sunt ce-i drept de 17 ani colaborator al Televiziunii Române dar nu cred că sunt cea mai veche prezentatoare. Este într-adevăr o perioadă considerabilă. Mă simt rezistentă! 🙂

dsc-1606_02419100

Şi totuşi ţi-ai început cariera la 18 ani, pe când prezentai emisiunea în limba germană „Deutsch …um eins”. Cum ai descrie primele tale momente din faţa camerelor de luat vederi?
Eram destul de obişnuită cu lumina reflectoarelor, pentru că am lucrat câţiva ani ca model. Nu sunt un om de televiziune înnăscut dar cu siguranţă m-am simţit în largul meu de la bun început pentru că mi-a plăcut şi am fost în zona mea de confort.

Comunitatea de fani Eurovision din România te ştie din anul 2013, de când ai prezentat pentru prima oară punctele României. Cum a fost pentru tine să fii „spokesperson”? Şi de ce crezi că cei din TVR nu te-au propus pe tine dinaintea anului 2013?
Pentru fiecare lucru este un moment potrivit în viaţă. Chiar dacă este un rol mic, punctual, nu ştiu de ce dar am simţit dintotdeauna că m-ar prinde foarte bine – sunt totuşi vorbitoare bună de trei limbi străine şi am capacitatea de a învăţa cu uşurinţă pronunţia în multe altele. Ceea ce s-a şi dovedit de vreme ce am fost desemnată trei an la rând pentru acest rol. Şi ar fi fost chiar şi al patrulea dacă, din păcate, nu exista momentul trist de anul trecut când România a fost scoasă din concurs. Mi se pare firesc că dacă o reţetă funcţionează, să o păstrezi. În alte ţări precum Albania, Austria, Israel şi altele au avut aceiaşi purtători de cuvânt mai mult de cinci ani la rând. De ce nu am fost propusă înainte? Sincer, nu ştiu. Ar trebui să îi întrebaţi pe organizatori.

img_0822

Există certitudinea că te vom mai vedea în această postură şi anul acesta, sau e mult prea devreme să ne spui?
Este mult prea devreme pentru a dezvălui acest lucru… mă mai vreţi? 🙂

Cum ai primit vestea că ţara noastră nu mai participă în 2016?
Ca orice om normal care îşi iubeşte ţara, am fost dezamăgită. Mi s-a părut foarte nedrept faţă de echipa care se pregătise şi faţă de Ovidiu Anton.

Ştim că eşti pasionată de acest fenomen. Obiectiv vorbind, cui ar fi acordat România maximul de puncte (televot + juriu) în acest an? Şi ce ţară ţi-a plăcut cel mai mult în acest an?
Of, trebuie să reiau piesele. Nu mai ţin minte. Dar câştigătoarea acestui an nu m-a impresionat absolut deloc. Oferă un stil de muzică dramatică, pe care nu am gustat-o niciodată.

Eşti de asemenea pasionată şi de poporul şi cultura germană, şi ştii că nemţii au luat ultimul loc în ultimii doi ani. Din punctul tău de vedere, cu ce artişti sau cu ce „ingrediente” ar trebui să vină Germania pentru a câştiga?
Nu trebuie să avem mari speranţe în general de la Germania în ceea ce priveşte calitatea actului creative muzical. Cred că sunt mult mai pricepuţi în multe alte domenii. 🙂 Lăsând gluma la o parte, eu chiar urmăresc selecţia locală a reprezentatului Germaniei şi ideea e că ei nu se iau atât de în serios ca noi. Şi îşi susţin reprezentantul indiferent de cine este acesta. Mi-ar plăcea să se vadă aceeaşi coeziune şi la noi. Încă mă enervează când îmi amintesc cât de mult a fost luat peste picior Cezar şi cred că ar fi avut şanse mari să câştige dacă în ţara era cu adevărat susţinut ca un fenomen. A fost o prezenţă excepţională, un artist fabulos, cu o piesă foarte bună şi un show care i-a lăsat cu gura căscată pe spectatori.

Ne poţi da o reţetă şi pentru succesul garantat al României?
De mare succes au fost Cezar, Paula Seling şi Ovi, Mihai Traistariu, Luminiţa Anghel… ce să înţelegem? În primul rând toţi au avut voci nemaipomenite şi au avut experienţa interpretării live, pe scene mari. Apoi, au fost tineri şi cool. Şi al treilea ingredient esenţial: piesele au ridicat sala!! Asta e reţeta!

Crezi că ar trebui că România să opteze pentru o selecţie internă, exact aşa cum fac multe ţări ?
Cred că românilor le place acest spectacol şi e simpatic că spiritele se mai şi inflamează. Lăsând glumă la o parte, mie îmi place să ca publicul alege, cred că e mai transparent.

Ai un mesaj pentru cititorii blogului nostru şi pentru admiratorii tăi?
Do More. Change More. Be More. Să aveţi un an excepţional!

Georgiana Eftodi a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

