ZHAO: „Calitatea pieselor nu se masoara in vizualizari”

Astăzi stăm de vorbă cu unul dintre artiștii care își fac singuri muzica și anume Zhao. Tânărul și-a descoperit pasiunea pentru muzică la vârsta de 14 ani, când și-a dat seama că poate reproduce linii melodice la pian doar după ureche. Să vedem care sunt planurile acestuia și ce crede el despre Eurovision.

Salut, Zhao! Mulțumim că ai acceptat să ne acorzi acest interviu. Pentru început, povestește-ne câte ceva din activitatea ta recentă.

Salut! Mulțumesc pentru invitație!
Activitatea mea recentă se rezumă la lucrul în studio. Scris și făcut muzică.
M-am pus serios pe album și este aproape gata ca și compoziție. Rămâne doar să mă hotărăsc în ce fel îl voi lansa.

După colaborările cu Nane, Mira, ALAN și Yanka, cu cine dorești să mai colaborezi și de ce?

Eu nu vânez colaborări. Nu fac „feat-uri” de dragul de a face. Se întâmplă natural. Oamenii cu care fac piese apar în viața mea și se întâmplă să colaborez cu unii. De exemplu: Alan e frati-miu. Cu Adda ma vedeam mereu la studio când am făcut „Bani din cer” și îmi plăcea că se implică mult și era acolo mereu gata să ajute. Nu ne știa lumea atunci.
La „Domnișoare” făcusem refrenul și, pentru că Maxi se mutase în aceeași clădire în care stau și eu, l-am chemat să i-o arăt. Pentru că pe el îl auzeam pe ea.
Există câte o poveste pentru fiecare colaborare, cum există o poveste adevărată și în spatele fiecărei piese pe care am compus-o.

Recent ai scos un nou single care se numește „Poveste (super eroi)”. Ne poți spune mai multe despre acesta, cum a apărut?

Este o piesă de pe album pe care am scris-o acum vreo 4 ani și este povestea mea de când eram copil și până am devenit părinte la rândul meu.
Lucram la ea prin noiembrie și primesc mesaj de la Facebook că fac nu știu câți ani de când sunt prieten cu soția mea. Iar la profil ea avea poza cu mâinile noastre, pe care o făcusem cu telefonul în primăvară. Atunci m-a luat valul, am terminat piesa, i-am făcut foto cover-ul din poza cu mâinile și am pus-o pe canalul meu de Youtube. End of story. 🙂

Am înțeles că atitudinea ta față de Eurovision nu este tocmai una pozitivă. Ne poți spune, sincer, ce o face să fie așa?

Mi se pare o competiție incorectă. Știm cu toții cum e cu împărțitul voturilor. Iar după ce anul trecut i-au omorât șansa să ajungă acolo, băiatului care a câștigat, mi se pare o mizerie și mai mare. O mizerie mai ales din partea TVR-ului. Din partea celor care strâng bani de la tot poporul cu forța și nu au plătit taxele necesare. Oameni care încasează salarii mari, cu familiile lor angajate tot de ei și se tot plâng că nu au bani. Cum dracu n-au bani?
Și mai cred că fiind rahat an după an, au convins compozitorii care ar fi putut face piese mari, să nu își dorească să participe la așa ceva.

Chiar dacă Eurovisionul nu este punctul tău forte, dacă pot să-i spun așa, ai vreo piesă care îți place din acest concurs?

Hmmm… au fost câteva. Nu le țin minte pe toate. Anca Florescu – Hearts Collide mi s-a părut specială. Luminița Anghel și Sistem au fost nice la vremea aia, Paula Seling…

Ai participa dacă un compozitor de renume internațional ți-ar oferi o super piesă?

Nu sunt genul ăla de artist. Eu îmi scriu singur piesele din propriile experiențe, gânduri și trăiri și nu prea îmi doresc să cânt ceva gândit, simțit și trăit de altcineva. Totul este despre mine ca om. Chiar dacă am un pseudonim, tot eu sunt personajul din spatele lui și așa vreau să rămân. True to myself.
Nu sunt nici vreo voce a României și nici un interpret.
Dacă o piesă îmi place și o simt, o scriu, o fac. Dacă nu, nu.

Crezi că România s-ar descurca să organizeze concursul dacă am câștiga? De ce da/nu?

Îți dai seama! Suntem în stare de orice. Desigur, costurile vor fi duble, triple, nepotisme, licitații aranjate și scandaluri peste scandaluri. Dar putem. :))

Pentru că nu de mult timp am intrat într-un nou an, ce regrete și ce bucurii i-au adus lui Zhao anul 2016?

Singurul regret este că nu am lansat mai multă muzică și le tot țin în studio.
Bucurii au fost multe. Cea mai mare este că la începutul anului am reușit să îmi fac propriul studio. Ceea ce îmi oferă o libertate extraordinară.

Care crezi că a fost cea mai bună piesă muzicală românească în anul 2016, fără să te uiți la sondaje?

Nici nu m-aș fi uitat. Calitatea pieselor nu se măsoară în vizualizări.
Aș da play la orice oră la Cred Că Sunt Extraterestru – Start Rec.
Dar mi-au plăcut mai multe… Mihail – Mă ucide ea, m-a spart… Feli – Timpul, Anda Dimitriu – Pentru totdeauna.

Ne pregătești vreo surpriză în viitorul apropiat?

Mai multe. La pachet. Am stricat surpriza de la prima întrebare. 🙂

La final, ce le urează Zhao fanilor lui și cititorilor ESC on POINT?

Multă dragoste și pace! ❤✌️

Alex Iovan a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

