MARA: „As fi onorata si incantata sa am sansa sa particip la Eurovision Song Contest”

Mara Paparau, o tanara voce din Iasi ne vorbeste despre planurile sale de viitor si despre noile sale proiecte muzicale. Se gandeste oare sa ne reprezinte tara la Eurovision?

Salut, Mara! Îţi mulţumim că ai acceptat să ne răspunzi la întrebări. Cum îţi merge cu cariera şi cum te-a prins anul 2017 ?
Heei! Si eu va multumesc pentru invitatie. Totul merge din ce in ce mai bine. Anul a inceput cu 2 super invitatii pentru mine: una la festivalul International de Muzica „Euro Stars” din Malta unde deja am confirmat ca voi participa, iar a doua invitatie este la Campionatul Mondial al Artelor din Los Angeles.

Ce aşteptări ai de la acest an şi ce surprize ne pregăteşti ? Poţi vinde un mic pont ?
Pai surprizele de asta se numesc surprize, nu? Tot ce pot sa spun e ca voi avea foarte multa activitate anul acesta, iar totul poate fi urmarit pe canalul meu de youtube (tinyurl.com/marachannel ), unde recent am inceput sa fac si vlogging pe langa videoclipurile muzicale pe care le postam deja, pe pagina mea de facebook ( facebook.com/MaraPaparauOfficial ), si desigur, pe canalul de youtube MixtonMusic.

Am vrea s-o cunoaştem mai bine pe Mara. Cine este de fapt Mara Paparău, ce îi place să facă, cum e ea când microfonul e „off” şi e departe de scenă?
Oricat de departe as fi de scena eu tot timpul am mintea plina de fel de fel de idei de momente artistice, iar uneori toate gandurile si entuziasmul pentru asta nici nu ma lasa sa adorm prea usor. Imi place sa cunosc si sa imi petrec timpul cu oameni interesanti de la care am ceva de invatat si cu care pot crea conexiuni. Astfel, se intampla ca unele din cele mai bune prietene ale mele sa formeze chiar „echipa de show”: Madalina Ioana Sinca, Delia Barbuta, Bianca Diaconu si Ioana Mihai impreuna cu care evoluez constant in partea coregrafica pe scena. In afara de activitatea din domeniul muzical, imi mai place sa fac sport, sa calatoresc, sa fac voluntariat, sa ma implic in fel de fel de proiecte internationale, sa cunosc noi tipologii de oameni, dar si sa ma distrez cu prietenii mei actuali pe care ii iubesc enorm.

Cum a început cariera ta muzicală? De unde această pasiune şi cine te-a susţinut de-a lungul timpului?
Totul a inceput pe la 3-4 ani cand parintii mei m-au luat cu ei la un spectacol de dans si muzica la care nu am reusit sa ma abtin sa nu ma urc si eu pe scena , din senin, alaturi de artistii de acolo. De atunci pana in prezent am avut ajutorul tatalui meu, care imi este „manager” si „impresar” si tot ce se mai poate, a mamei mele care imi creeaza costumatiile pentru scena si a doamnei Anca Apetroaiei care ma indruma si imi preda lectii de canto de aproape 12 ani. Tot impreuna cu dumneaei am facut primii pasi,in 2004, spre colaborarea cu Catalin Dascalu si Alina Todasca de la Mixton Music , o super echipa de ieseni *Imi place sa ma mandresc cu cei din orasul meu*. M-au initiat in lumea dansului doamna Ligia Grozdan si Cosmina Paraschiv dar si Alexandru Ignat de la Quasar Dance.

Dacă nu ar fi existat muzica, spre ce te-ai fi îndreptat?
Desi nu mi-am pus aceasta intrebare, pentru ca ma stiu in acest domeniu de cand abia am invatat sa vorbesc, tin muzica in paralel cu scoala si incerc sa ma concentrez pe ambele la fel de bine. Momentan, sunt eleva in clasa a 10-a la ,,Colegiul National Emil Racovita ”din Iasi si studiez la profil de matematica informatica intensiv engleza, cea din urma fiind si materia mea preferata, intrucat am participat de mai multe ori la olimpiade si alte concursuri unde am obtinut si locul I pe judet.

Ce ai vrea să se știe despre tine și încă nu ai fost întrebată?
As vrea sa se stie ca sunt o persoana sensibila si mereu bine intentionata si ca am ajuns la performanta de a fi imuna la energiile negative pe care unii incearca uneori sa mi le transmita.

5 cuvinte pentru a descrie ce înseamnă muzica pentru tine.
Alinare, condiment cotidianului, imaginatie, pasiune, emotie.

Cu ce artist român ai dori să colaborezi pentru o piesă?
Cel mai probabil Carla’s Dreams, intrucat il consider un artist originial si e una din calitatile pe care le apreciez cel mai mult, mai ales cand vine vorba de muzica.

Care este artistul tău preferat de renume internațional și de ce?
Fara doar si poate, Beyonce. Reprezinta un fenomen artistic care isi dezvaluie straturi neasteptate din personalitate cu fiecare album, iar energia pe care o emana pe scena, chiar uitandu-ma doar pe ecran, imi da fiori si imi ofera o doza imensa de inspiratie si motivatie.

Ca muzician, bănuim că urmăreşti Eurovision Song Contest, iar noi cu asta ne ocupăm. Există probabilitatea de a participa la Selecţia Naţională?
Este un eveniment de mare anvergura, iar ca si artista, as fi onorata si incantata sa am sansa sa particip.

Cu ce piesă ai participa si cum ţi-ai imagina show-ul? Cu cine ai lucra la muzica, versuri, vestimentație, show?
Avand in vedere ca echipa de la Mixton Music a fost mereu alaturi de mine, cu siguranta as colabora cu ei atat la muzica cat si la versuri. Imi place foarte mult sa imi regizez singura momentele, atat din punct de vedere coregrafic cat si vestimentar si cu siguranta as realiza un show complet.

Ce artişti de pe scena „mare” a Eurovisionului te-au impresionat cel mai tare şi de ce?
Loreen si Mans Zelmerlow , ambii fiind reprezentanti ai Suediei, m-au impresionat prin emotia transmisa. Sa nu uitam de energia emanata de Paula Seling si Ovi in 2010 doar de pe marginile unui pian .Pe Mihai Traistariu, un alt reprezentant al Romaniei, care a avut una din cele mai bune prezente la Eurovision, am avut ocazia sa il cunosc personal si sa imi ureze succes in cariera dupa fiecare prestatie a mea la care a s-a intamplat sa fie si el prezent.

Ai un câştigător preferat ? Dacă da, care este acela ?
Mans Zelmerlow , care a castigat in 2015 cu piesa „Heroes”. Momentul lui mi s-a parut simplu si complex in acelasi timp. Piesa abordeaza un subiect care imi da un „boost” de ambitie si un vibe pozitiv, euforic.

Consideri Eurovisionul o rampă de lansare, un joc politic sau un concurs de pur talent?
Imi place sa cred si sa vad doar partea legata de pasiune pentru muzica .

Pe mâna cărui artist ai merge tu să ne reprezinte țara?
Inna.

Crezi că există vreun pachet magic ce poate să garanteze câștigarea concursului?
Cred ca un „pachet magic” ar fi format din: autenticitate, emotie si energie.

O colaborare de vis pentru tine ar fi cu…
Beyonce , Rihanna, Nicki Minaj si Carla’s Dreams, haha. Un featuring mai largit.

La final, ai un mesaj pentru cititorii ESC on POINT?
Bunaa! Ma bucur ca am putut sa va intalnesc prin oportunitatea aceasta si multumesc pentru rabdare si atentie! Ne vedem pe YouTube. Eu sunt Mara si va doresc sa va traiti fiecare clipa ca si cum ar fi ultima !

Georgiana Eftodi a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

