Luminita Anghel: „Cred ca publicul nu este pregatit sa aiba o reactie potrivita pentru un artist ales si impus, intern.”

După Nicola, o altă reprezentantă a României ne „păşeşte pragul” blogului. E o mare bucurie să stăm de vorbă cu Luminiţa Anghel, despre muzică, noi planuri şi Eurovision Song Contest.

Bună, Luminiţa! Mulţumim frumos că ai acceptat acest interviu din partea noastră. Spune-ne ce mai faci. Ce îţi doreşti cel mai tare să se îndeplinească anul acesta? Are legătură cu anumite viitoare proiecte?

Bună, am foarte multe planuri pentru anul acesta. Noi colaborări şi o puternică poftă de a le îndeplini pe toate.
Care a fost cel mai bun lucru care ţi s-a întâmplat în 2016?
Mă bucur foarte mult că 2016 a fost un an foarte plin pentru mine, că am reuşit să călătoresc şi să cunosc locuri şi oameni noi, dar şi că am avut concerte în oraşe din România, în care nu mai fusesem până atunci.
Ce face Luminiţa atunci când este departe de scenă sau de studio ? Este diferită Luminiţa de zi cu zi faţă de Luminiţa Anghel – artista ?
În afara scenei sunt un om cu activităţi zilnice obişnuite. Îmi petrec mult timp cu familia, îmi place să gătesc şi să experimentez reţete noi, ascult muzică şi vizionez filme.
Ce lucruri o motivează şi o inspiră zilnic pe Luminiţa ?
Sunt o persoană foarte activă, dependentă de lumină şi căldura soarelui, inspirată de natură şi de mare. Mă inspiră zilnic emoţiile oamenilor care reuşesc în viaţă, care au un ţel şi reuşesc să şi-l atingă.
5 cuvinte pentru a descrie ce înseamnă muzica pentru tine.
Muzica = Emoţie, Mesaj, Vibraţie, Creaţie şi Aplauze.
Activezi de mulţi ani în industria muzicală. Ne poţi spune când şi cum te-ai îndrăgostit de muzică şi cine te-a susţinut spre acest drum ?
Prima mea dragoste a fost chitara şi am început să cânt cu ajutorul acestui instrument, prima dată la 14 ani. Drumul meu în muzică a fost unul firesc şi cu eşecuri, dar mai ales cu realizări. Am întâlnit oameni minunaţi de-a lungul carierei care m-au inspirat şi m-au susţinut şi faţă de care rămân veşnic recunoscătoare.
Cum a evoluat/involuat industria muzicală românească în ultimii 10 ani?
Consider că în prezent există public pentru fiecare gen muzical. Un mare plus este faptul că publicul umple sălile de spectacole şi că, indiferent ce s-a încercat din punct de vedere al promovării, artiştii de valoare şi-au păstrat locul bine-meritat.

Dacă ai putea să alegi dintr-o varietate de artişti, cu cine ai alege să colaborezi şi de ce?
Am o relaţie de prietenie cu foarte mulţi dintre colegii mei. Am avut ocazia sa cânt alături de cele mai bune voci din România şi acompaniată de muzicieni importanţi ai acestei ţări. În acest moment, dacă ar fi să aleg o nouă colaborare, mi-ar plăcea să cânt alături de Angela Gheorghiu.
Nu eşti străină de fenomenul Eurovision, aşa că ar fi păcat să nu îţi punem şi câteva întrebări despre acesta. Ai adus primul „bronz” României, alături de băieţii de la Sistem, în 2005. Cum a fost experiența de la Kiev? Cum te-ai simţit să ştii că eşti prima reprezentantă care aduce România pe podium la Eurovision?
Kiev 2005 a fost cea mai frumoasă experienţă muzicală a mea, pe o scenă muzicală internaţională. Bronzul adus României a însemnat cea mai importantă realizare profesională, alături de trupa Sistem. Este greu de exprimat în cuvinte sentimentul pe care îl ai atunci când te afli în faţa atâtor mii de spectatori şi a atâtor milioane de telespectatori. Îi mulţumesc lui Dumnezeu în fiecare zi pentru că mi-a dat această şansă.
Se fac 12 ani de când piesa „Let Me Try” a atins un record în participarea României. De ce crezi că această piesă a avut un real succes şi a fost atât de bine primită de public? De asemenea, de ce crezi că nu a luat trofeul? Şanse avea… ☺
Piesa “Let me try” a fost şi va rămâne o compoziţie extraordinară la care s-a alăturat un pachet perfect de forţă, energie şi interpretare. Am fost şi rămânem mândri de colaborarea noastră. Nu pot să-ţi răspund “de ce nu am luat trofeul”, cred că nimeni nu o poate face, dar ştie deja toată lumea, că ne-am aflat pe locul 1 în semifinală şi că era cât pe ce să câştigăm în finală.

Ai încercat şi în 2015 să repeţi experienţa Eurovisionului, cu balada „A Million Stars”, însă, din păcate, nu s-a putut. Vei mai încerca pe viitor să îţi reprezinţi ţara a doua oară?
Am încercat în 2010 cu piesa “Save their lives”, în 2013 cu “Unique” şi în 2015 cu “A million stars” şi, aşa cum ai spus şi tu, nu s-a putut! Consider că a fost de ajuns şi am anunţat deja că nu voi mai încerca această experienţă.

Cum ţi se pare actualul sistem de vot, mai bun sau mai puțin bun decât precedentul?
Nu ştiu ce să spun. Este cu dus şi întors. În primul rând, să sperăm că se vor înscrie concurenţi cu experienţa scenică şi cu piese valoroase.
Dacă ar fi să revii , cum ai alege noul pachet? Cu cine ai lucra la vestimentație , text , sound, show?
Nici nu se pune problema! Din moment ce mi-am anunţat retragerea.
Crezi că ar trebui că România să adopte şi ea selecția internă, cum o fac deja multe ţări din concurs?
Cred că publicul nu este pregătit să aibă o reacţie potrivită pentru un artist ales şi impus, intern. Deşi, ar merita încercată această experienţă, aleasă vocea corectă, cea mai bună piesă şi cel mai puternic show.
Ce piese de la Eurovision ţi-au rămas întipărite în minte şi în inimă?
Au fost multe piese pe care am mizat de-a lungul anilor şi care, au şi câştigat. De departe rămâne, însă, cea mai impresionantă, “Euphoria”.

 

Care este pachetul perfect pentru Eurovision? De ce nu am câştigat până acum şi ce ar trebui să schimbăm pentru că România să pună mâna pe mult-râvnitul trofeu?
Voce + piesă + show. Cu un astfel de pachet şi cu toate planetele aliniate :), România va câştiga mult râvnitul trofeu. Cu siguranţă va veni şi acest moment.
La final, ce mesaj ai pentru cititorii ESC on POINT?
Vă salut, dragi fani ESC, vă admir pentru determinarea şi patimă cu care vă susţineţi favoriţii, pentru fidelitatea voastră faţă de acest fenomen extraordinar şi pentru prietenie. Vă doresc ca visurile voastre să se împlinească şi să vedeţi Eurovisionul Internaţional pe o scenă din România.

 

Georgiana Eftodi si Ingrid Marc au contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

