DORIAN MICU: „0 inhibitii si 0 idei preconcepute din partea tuturor la selectia nationala”

Dorian Micu, un tânăr extrem de talentat, a ales ca de această dată sa vorbească cu noi despre realizările sale de până acum, despre albumul său de debut, dar și despre ce înseamnă Eurovisionul pentru el.

Salut, Dorian! Mulțumesc pentru că ai acceptat să ne acorzi acest interviu. Pentru început, pe poți povesti câte ceva despre activitatea ta recentă?

Hello ! Cu mare drag ! Daca prin activitate va referiti la “release”-uri doar ce am lansat un EP si un clip la piesa “Am, iubito” care poarta si titlul EP-ului.

Ce te inspiră să cânți?

Tot. De la ce vad, ce se petrece in jurul meu, ce citesc, ce imi imaginez, etc. Orice poate deveni inspiratie.

Știu că ai lansat un album. Spune-ne mai multe despre el și de asemenea, care este piesa ta favorită de pe el și de ce?

Din pacate nu am cum sa aleg un track pe care sa-l numesc favorit. Cat despre EP, cred ca vorbeste de la sine. Incerc sa descriu stari si contexte in muzica mea. Sa fie muzica pe care sa o asculti cu placere si pe care o poti alatura unor momente sau unor stari.

De unde a venit pasiunea ta cu leii?

Sunt nascut in zodia leu si m-a fascinat de mic leul ca specie.

Cum ți s-a schimbat cariera muzicală după colaborările cu artiști mari precum Alexandra Stan sau Andra?

Cu siguranta intri intr-o anumita sfera de atentie in momentul in care colaborezi cu niste nume sonore, dar am incercat tot timpul sa fac abstractie de orice nu e legat strict de muzica pe care o fac si felul in care o prezint.

Îți dorești să cucerești topurile muzicale internaționale sau dorești să rămâi în România?

Fac foarte multa muzica in limba engleza si e firesc sa vreau sa o prezint si in afara tarii. Cred ca e o chestiune de timp.

Care este cea mai mare realizare din anul 2016? Dar cel mai mare regret?

Am avut multe realizari in 2016, atat personale cat si de echipa alaturi de colegii mei de la HaHaHa Production. Nu pot sa numesc una ca fiind cea mai reprezentativa, desi pot spune ca EP-ul „Am, iubito” este un pas important pentru mine. Regrete nu. „NO REGRETS!”

Dacă este ceva ce nu ai făcut până acum pe plan muzical, care ar fi acel lucru?

Cred ca sunt o sumedenie de metode experimentale de a scrie sau de a interpreta muzica. Sunt atras de toate ciudateniile astea si le-as incerca fericit. Chiar mi-am propus pentru fiecare proiect nou sa incerc sa abordez niste tehnici noi.

Fără a ne uita la topurile muzicale, care crezi să a fost piesa cea mai apreciată din 2016?

Daca nu ma uit la top, pot doar sa va spun ce mi-a placut mie cel mai mult din categoria „piese apreciate 2016”, mai exact piesa lui Feli, „Timpul”.

Ce ne pregătești în viitorul apropiat?

Proiectul RAWMANIACS „Bucharest In Pieces” este pe terminate si va iesi in scurt timp. Este cel mai important lucru care se va intampla in viitorul apropiat.

Cu ce artiști din România dorești să mai colaborezi? Dar internaționali?

La internationali ar fi o lista prea lunga, iar din Romania cu cei care fac muzica cu pasiune si din suflet, orice gen, varsta sau grad de popularitate.

După cum știi, noi suntem un blog dedicat Eurovisionului. Urmărești acest fenomen?

Din pacate nu sunt un pasionat al concursului Eurovision, dar de fiecare data cand am apucat sa vad ceva sau sa ascult concurenti am facut-o cu atentie.

Ai vreun câștigător preferat? Care este acela și ce consideri că a adus nou astfel încât a ajuns să câștige?

Loreen mai mult ca sigur. Mi se pare ca a venit la Eurovision cu un adevarat hit global, care a putut sa treaca de zona concursului si sa fie in atentia publicului pentru mult timp.

De câțiva ani buni, în top 5 se află aceleași țări, printre care Rusia, Suedia și Ucraina. Ce au ele și nu avem noi? Cum ai vedea pachetul complet astfel încât să aducă România pe locul întâi?

Nu-mi imaginez ca ei ar avea ceva ce noi nu avem si nu cred ca exista o reteta clara pentru a castiga. In schimb sunt convins ca trebuie originalitate si valoare pentru a putea face o impresie puternica, si asta inseamna 0 inhibitii si 0 idei preconcepute din partea tuturor la selectia nationala.

Consideri Eurovisionul o rempă de lansare, un joc politic sau un concurs de pur talent?

Din putinele lucruri pe care le stiu despre Eurovision stiu ca aproape in fiecare an la noi s-a creat multa controversa pe selectia nationala. Poate ca ar fi momentul sa punem muzica pe primul plan, sa lasam politica si poate ne vom clasa mai bine per total la editiile viitoare.

Dorești să participi la acest concurs anul acesta sau în viitor? Dacă nu ai participa, pe mâna cărui artist român ai merge?

Sincer niciodata nu am fost tentat sa particip la Eurovision ca artist. Am facut-o doar ca autor si cred ca daca o sa o mai fac tot in calitate de autor va fi.

La final, ce mesaj le transmite Dorian fanilor lui și cititorilor ESC on POINT?

Sa fie greu de multumit si sa asculte muzica cu pasiune.

La acest articol au contribuit Alex Iovan si Ingrid Marc.

Lasă un răspuns

