Cezar Dometi: „Chiar consider piesa potrivita pentru Selectia Nationala deoarece se adreseaza unui public foarte larg”

Astăzi stăm de vorbă cu Cezar Dometi, un artist care trăieşte pentru muzică, care este familiarizat cu show-uri ca X Factor, Vocea României sau The Voice UK , şi care anul acesta îşi uneşte forţele cu Alice pentru a încerca să reprezinte România la Eurovision. 

Salut, Cezar! Îţi mulţumim că ai acceptat să răspunzi întrebărilor noastre. În primul rând, felicitări pentru prestaţia de la X-Factor. În al doilea rând, ai putea să te prezinţi şi să te caracterizezi pentru cei care deocamdată nu te ştiu ?

Salutaree :)Daa, super experienţă la X Factor! Mulţumesc pentru felicitări şi pentru că-mi acrordati şansa să mă prezint personal. Mă numesc CezarDometi, am 26 de ani, sunt din Iaşi, scriu piese, cânt… practic muzica 😉 Ca urmare, viaţa mea de zi cu zi se învârte în jurul muzicii! Mi-ar plăcea să aflaţi mai multe despre mine şi prin intermediul a ceea ce fac.

De cât timp activezi ca artist ? Şi când ţi-ai dat seama că muzica este pasiunea ta ?

De circa 7 ani de zile, când am realizat că ăsta este elementul meu:mă simt atât de bine făcând asta încât îmi vine extrem de uşor. Faptul că ating inimile oamenilor prinmuzica, îmi confirmă că fac ce trebuie.

Ce îl motivează cel mai mult pe Cezar?

Oh, mă motivează multe dar cel mai tare viziunea că într-o zi voi cânta „povestea mea” în faţa a mii de oameni.

Ştim că ai participat la concursuri precum ,,VoceaRomâniei” sau ,,X Factor”. Ce concluzii ai tras în urma participărilor la acestea ?

Că se poate! 🙂 . Chiar dacă câştigi sau nu un astfel de concurs, ţelul personal nu are voie să se schimbe în funcţie de rezultat…Pe mine faptul că nu am câştigat mă motivează să continui. Am ajuns până aici… deci, trag concluzia că se poate, că pot! Că nu am câştigat… ÎNCĂ! 😉

Cu ce este diferit show-ul ,,Vocea României” faţă de “The Voice”din Marea Britanie ? C ete-a determinat să îţi încerci norocul şi în Marea Britanie ?

Am încercat şi la The Voice of UK deoarece sunt un om al momentului. Ştiu clar că o decizie spontană îţi poate schimba viaţa de azi pe mâine. În bine sau în rău, desigur. Dar mai bine trăiesc cu gândul că am încercat, decât cu regretul că nu am făcut-o. Între concursuri nu văd o diferenţă, ambele te ajută la afirmarea şi promovarea pe plan profesional, îţi oferă o oportunitate, o şansă. Pentru cineva care doreşte safaca o carieră în domeniu, experienţele la asemenea show-uri, nu potfi decât benefice. Te ajută să intri în lumea show-biz-ului. Consider că şanse mai mari de reuşită (în orice domeniu) le ai atunci când încerci deoarece când nu încerci, ele sunt chiar 0. Ştii ce zic? Deci ideea e să încerci cât mai multe. Pe parcurs afli cum ajungi la ce ţi-ai propus.

61366809

Ai participat şi la Selecţia Naţională în 2013 şi 2014 şi ai avut ghinionul să nu fii printre finalişti. În ce masura ai fost dezamăgit?

Nu consider ca a fost ghinion ci mai degrabă că nu am fost pregătit să prezint un produs bun. N-am fost dezamăgit, ci pur şi simplu mi-am dat seama de nivelul meu şi că trebuie sa muncesc mai mult şi să revin cu forţe proaspete 🙂

Am aflat că ai de gând să revii la Selecţia Naţională de anul acesta cu piesa „De ce”, în colaborare cu Alice. Din punctul tău de vedere, ce face această melodie atât de specială şi mai ales, potrivită pentru Selecţia noastră?

Melodia este compoziţie proprie şi de aceea e ca şi când ai întreba un părinte… ce-l face pe copilul lui special… ?? Ca oricare, sunt şi eu subiectiv în ce priveşte creaţiile proprii şi văd în această piesă un anumit potenţial, altfel ar fi rămas prin sertare impreună cu alte piese la care am avut mai puţină inspiraţie. Căci, da, scriu foarte multă muzică şi nu lansez decât ceea ce consider „demn” de a fi prezentat publicului. În plus, chiar consider piesa potrivită pentru Selecţia Naţională deoarece atât genul muzical cât şi „povestea” din spatele textului se adresează unui public foarte larg, de toate vârstele. Aproape oricine se poate regăsi într-unul dintre personaje. Melodia este foarte uşor de reţinut, de fredonat şi în cazul când va fi aleasă pentru a reprezenta România la Euroision, vom veni cu un text în engleză pentru a putea transmite mesajul auditoriului internaţional.

Din punct de vedere muzical, de ce crezi că România nu are nicio victorie până acum? Ce ar trebui să schimbăm?

Din păcate nimeni nu a descoperit o „formulă” a succesului, fie ea pentru Eurovision sau alt concurs de acest gen. În principiu pledez pentru a promova actul artistic care „mişcă” un grup cât mai mare de oameni şi nu este „construit” pentru succes, ci atrage succesul ca urmare a unei prestatii artistice exceptionale. La Eurovision au existat de-a lungul timpului nenumărate „surprize”, de aceea nu aş putea spune că se poate urmări o strategie clară.

În ce constă pachetul perfect pentru Eurovision?

O compoziţie care să câştige publicul de la primele acorduri, interpretată emoţional dar fără a deveni patetic şi însoţită de un show spectaculos care să susţină artistul, nu să îl „acopere”.

Pe ce artişti ai miza ca să ne reprezinte cu succes la acest concurs?

Pe cei mai buni. În special pe Delia. În ochii mei şi nu numai, este de nivel internaţional şi are tot ce e nevoie pentru a câştiga aşa un concurs pentru România.

Ce părere ai despre votul juriului înproportie de 50% ?Crezi că este mai important decât votul publicului?

Este foarte ok că părerea calificată şi mai obiectivă – a juriului – să cântărească la fel de mult ca şi cea nu se ştie cât de calificată şi pur subiectivă – a publicului – în evaluarea concurenţilor. De aceea sunt de acord ca ele safie la fel de importante (50% – 50%).

Ai urmărit competiţia de la Stockholm din 2016? Dacă da, ce ţări ţi-au plăcut cel mai mult şi de ce?

Nu, n-am urmărit-o dar o să o fac, în reluare 🙂

Care sunt piesele tale favorite de la Eurovision?

Loreen – Euphoria şi Dan Bittman- Dincolo de nori

Ce planuri ai pentru acest an? Ce vei pregăti pentru fanii tăi?

Hehehe, de abia aşteptam să mă întrebi asta.. deoarece am în plan să scot un album, să particip la cel puţin un concurs internaţional şi, în general, să fac upgrade în ceea ce priveşte cariera mea. Propun celor interesaţi să-mi urmărească activitatea pe pagină:

https://www.facebook.com/CezarDometi/

şi pe: https://www.facebook.com/AliceCezarDometi/

Cu ce artişti români şi internaţionali ai dori să colaborezi şi de ce?

Vă spun după ce îmi scot primul meu album 🙂

Ai vreun mesaj pentru cititorii ESC on POINT?

Da, să continue cu critică constructivă, să fie empatici, să aibă înţelegere pentru favoriţii lor şi să-i susţină 🙂

Mulţumim că ne sunteţi alături şi mersi pentru interviu.

Toate bune 🙂 Cezar.

Georgiana Eftodi a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

