FLORIN RADUTA: „Visele nu au o dată de expirare”

Florin Răduță, un artist foarte sensibil și cu o inimă largă, cel care anul trecut câștiga renumitul concurs „X Factor România”, a acceptat să se deschidă și să ne acorde un interviu cât se poate de sincer. Tânărul ne-a mărturisit niște `secrete` despre viitorul apropiat al său, dar și că este interesat să participe la Eurovision. Ce ne spune despre asta și multe altele, puteți citi în interviul de mai jos.

Salut, Florin. Mulțumesc pentru că ai acceptat să ne acorzi acest interviu.

Alex Iovan: Cum vezi lucrurile acum, la aproape un an după ce ai câștigat „X Factor”?

„Salut! Eu vă mulțumesc pentru intenție.
A fost un drum lung cu foarte multe piedici. „X Factor” a fost cea mai bună șansă de a mă afirma. A fost locul unde m-am format și unde m-am depășit cu adevărat, ca artist. Mi-a oferit încrederea de care aveam nevoie și șansa de a lucra cu artiști incredibili precum Ștefan Bănică, cei care m-au format și m-au ajutat să devin cea mai bună variantă a mea.
Adevaratul câștig fiind: AM AJUNS CU ADEVARAT LA OAMENI. Acesta a fost scopul meu acolo, m-am exprimat cum am putut mai bine. Acum, după experiența concursului, este foarte clar pentru mine ce fel de artist vreau să fiu și unde vreau să ajung.”

Alex Iovan: Cum îți influențează viața experiența „X Factor”?

„Viața mea a fost schimbată în totalitate. Dupa X Factor, a fost o nebunie totală.
Știu ca oamenii au așteptări mari și mai ales au încredere în mine, de aceea am muncit foarte mult în ultimul an. Este de datorita mea să îi rasplatesc pentru încrederea pe care ei mi-au oferit-o și vreau să mă exprim cât mai bine, din punct de vedere muzical.
Sunt momente în mare parte când lucrurile merg prost și foarte încet.
În proporție de 99%, în ultimul an eu m-am ocupat și încă mă ocup de tot ce ține de cariera mea (căutarea pieselor, la ce uși să bați, telefoane, căutarea regizorului, concerte s.a.)
Am învățat foarte multe chestii din mers și înca învăț (nu sunt vreun expert), nu ratez nicio șansă de a evolua ca artist. Vreau să ofer calitate, nu cantitate.
Câștigarea unui concurs nu te face artist și nici nu te duce direct în top! Trebuie să muncești până ajungi la nivelul la care aspiri. Sunt foarte multe repetiții cu band-ul meu, cu dansatorii și sunt mereu în căutare de variante cât mai bune pentru a mă exprima!Timpul liber pe care îl am încerc să îl ofer cât pot de mult familiei mele și prietenilor mei.
Să fii ARTIST trebuie să înțelegi că lucrurile durează și trebuie să îți păstrezi integritatea și demnitatea cu adevărat! Să fii real.
Nu m-am îmbătat cu apă rece și nici nu am de gând să mă pierd printre mulțimea de oameni.
Sunt aici doar pentru MUZICA. 🙂 ”

Alex Iovan: Ai mai participa la acest concurs?

„Cu siguranță!!! Doar sa retrăiesc acele momente…”

Alex Iovan: Care a fost cel mai greu moment la X Factor și ce le transmiți actualilor concurenți?

„Cel mai greu moment este înainte sa ți se strige numele .Nici nu îți imaginezi ce fel de emoții sunt acolo, de multe ori am crezut că ajung la spital. Dar merita!!!
Sfatul meu este: SĂ FII REAL, SĂ FII TU…. Oamenii simt asta!
Să cânți cum simti, pentru că un artist nu ar trebui să fie definit de o etichetă. Cântă pentru că îți dorești, nu pentru că trebuie. Fă-o fără niciun interes și totul o să fie bine. Am învățat că tot ce îți este scris, se va întâmpla fie că vrei sau nu. Ceea ce este pentru tine, va fi!”

Alex Iovan: Tot la aproape un an de la câștigarea X Factor a apărut și primul tău single. Ne poți povesti mai multe despre acesta? Cum a apărut și ce te-a determinat să îl lansezi?

„Nu îți promite nimeni că o să ajungi ACOLO după câștigarea unui concurs.De aceea trebuie să muncești extrem de mult ca lucrurile să se întâmple cu adevărat! Ceea ce am și făcut.
După câștigarea concursului, am început să bat la „uși”, să pun întrebări, să caut. Lucrurile au mers foarte încet și câteodată prost. Am găsit câteva piese, însă nu erau ce trebuie.
Am luat legătura cu George (Jorge), m-au invitat la ei la studio, iar baieții, Marius Dia si Erik, mi-au arătat câteva piese, printre care și un demo cu această piesă. Suna altfel! Melodia s-a mulat surprinzător de bine pe vocea mea. Am vrut să fie o piesă cu un mesaj foarte bun, o piesă care să îți facă pielea de găină. S-a lucrat foarte mult la această piesă și am găsit varianta cea mai bună. Am dorit să fie actuală și, totodată, să mă reprezinte! Piesa este compusă în studioul Panda Music, iar videoclipul este regizat de către Alex Ceausu, căruia îi mulțumesc pentru că a urgentat lucrurile . Videoclipul a fost filmat la Cheile Dobrogei, peisajul este genial, ceea ce ne-a ajutat foarte mult. Am avut parte și de condiții extreme. :)) Sper ca proiectul acesta să ajungă acolo unde trebuie, la oameni!
Nu am vrut să lansez ceva, doar de dragul de a lansa.”

Alex Iovan: Ce surprize ne mai pregătești?

„Punem la cale un turneu care se va numi „SuntAici!” Acest turneu este doar pentru #Oameni, este felul meu de a le mulțumi pentru încrederea pe care ei mi-au oferit-o și mai ales,că mă ascultă.
Începem anul în primul oraș stabilit – București – pe 5 ianuarie 2017 – la Hard Rock Cafe, urmând cât de curând să anunțăm data fiecărui oraș unde ajungem!
Desigur, în prima parte a anului viitor vom lansa următoarele piese.
Detalii găsesc pe pagina mea de facebook: Florin Raduta Official ”

Alex Iovan: Probabil ai auzit despre concursul european de muzică Eurovision. Te-ai gândit să participi la următoarea ediție sau dacă nu acum, la cele viitoare?

„Am fost întrebat de multe ori despre asta. Să fiu sincer, mi-am dorit dintotdeauna! Însă o să fac asta doar atunci când o sa fiu 100% pregatit pentru un asemenea concurs.Nu vreau saă fiu trecut doar cu numele sau să particip doar de dragul de a fi acolo. Ci vreau să fac România mândră!”

Alex Iovan: Care sunt piesele tale favorite de la Eurovision?

„Guy Sebastian- Tonight Again
Felipa Azevedo – Ha dias assim
Haret Skaat -Millim
Jamala -1944„

Alex Iovan: Ce face Florin atunci când nu cântă?
„Cântă :)))”

Alex Iovan: Ai un mesaj pentru fani?

„Vreau să vă mulțumesc foarte mult pentru că mă ascultați și mulțumesc pentru timp.
Să fiți reali pentru că nu aveți nevoie de măști.
Visele nu au o dată de expirare!”

Mulțumim încă odată, Florin și mult succes pe viitor!

Lasă un răspuns

