Tiberiu Albu: ,,Sunt mult mai importante piesele, versurile, mesajele noastre, iar ce se întâmpla dincolo de ele, inclusiv celebritatea, reprezintă doar urmari firesti.”

După Cristina Bălan, a venit şi rândul lui Tiberiu Albu, un alt câştigător al Vocii României, să ne răspundă întrebărilor noastre. A rezultat o discuţie foarte interesantă, însă vă vom lăsa pe voi să aflaţi ce mai face Tiberiu şi ce păreri are.

Salut, Tiberiu. Îţi mulţumim că ai ales să stai de vorbă cu noi şi să răspunzi întrebărilor noastre. Cum merge cu trupa în care activezi, Fameless ?

Salut. Cu drag, îmi face plăcere să discut cu cei interesaţi de activitatea mea. Merge foarte bine, am avut un an destul de plin şi consistent, iar, programul de concerte şi de studio ne-a ţinut ocupaţi în majoritatea timpului. Am muncit mult, dar rezultatele ne aduc acum satisfacţii mari şi suntem foarte încântaţi de proiectele pe care le avem.

Cum a luat naştere această trupă ? Şi de ce aţi ales acest nume?

După Vocea României, mi-am dorit mult să îmi fac o trupă a mea, unde să compun muzică originală şi în care să mă simt parte dintr-un întreg. Nu am vrut şi nici nu am fost sfătuit să urmez modelul clasic al câştigătorului de concurs care se lansează în carieră cu propriul nume şi cuvântul “Band” adăugat la final. Aşa că, în martie 2015, am organizat cu ajutorul Agenţiei de Vise o audiţie pentru bassist şi baterist, unde i-am cunoscut pe Şerban şi Andrei, iar 4 luni mai târziu, l-am cooptat pe Angus la chitară. Cât despre numele trupei, el are un sens ironic. Evident că noi ne dorim să ajungem cât mai faimoşi cu putinţă, însă nu urmărim popularitatea ca prim obiectiv. Sunt mult mai importante piesele, versurile şi mesajele noastre, iar tot ce se întâmplă dincolo de ele, inclusiv celebritatea, reprezintă doar urmări fireşti.

15224615_1817890015145241_1083058356_o

Ne poţi spune ce planuri de viitor ai pentru cariera ta ? O să vedem un album oficial curând ?

Da, chiar la asta am lucrat intens în ultimele luni, la primul nostru material discografic. Albumul se va lansa pe 27 ianuarie, ocazie ce prilejuieşte şi un super-concert la Hard Rock Cafe, în Bucureşti. Ulterior, evident, aproape toate eforturile noastre se vor canaliza către promovarea discului, ceea ce include şi un turneu naţional. Avem în plan şi câteva colaborări foarte interesante cu alţi artişti şi case de producţie, dar astfel de detalii vor fi dezvăluite la timpul potrivit.

De ce ingrediente are nevoie un tânăr la început de drum, cum ai fost şi tu, pentru a reuşi în această industrie ?

Eu încă mă consider la început de drum, chiar dacă s-au adunat deja câţiva ani de cântat, iar momentul Vocea României încep să îl văd din ce în ce mai departe. Însă aceasta este şi partea frumoasă pentru mine, fiindcă sunt mereu începător cu ceva, descopăr tot timpul noutăţi, ceea ce îmi menţine interesul ridicat. Însă, judecând după experienţa mea, cred că esenţial este să ai determinare. Dacă eşti hotărât că vrei să faci muzică, ai încredere în ce poţi şi eşti dispus să îţi dedici toate resursele scopului tău de a reuşi, atunci restul vine de la sine.

Ce înseamnă muzica pentru tine ? Ce te inspiră să faci muzică ?

Ar putea părea ciudat, însă muzica nu are o însemnătate definită pentru mine. Este mai degrabă felul meu de a comunica ceea ce simt şi observ celor din jur, este limbajul meu non-verbal. La fel cum felul meu de a fi şi stările mele de spirit mă ajută să cunosc lumea din jur mai bine, la fel şi muzica, la un nivel foarte intim, mă ajută să mă conectez cu alţi artişti care exprimă stări similare cu ale mele. Totodată, mă ajută să mă şi descopăr pe mine însumi. Cât despre inspiraţie, spre fericirea mea, mi-o pot găsi în aproape orice. Observ că tot ce mă înconjoară, de la natura propriu-zisă până la natura umană, mă determină să reacţionez într-un anume fel, iar asta îmi dă un bun punct de plecare pentru un subiect pe care vreau să îl tratez într-o piesă. Cel mai fain este că am învăţat cum să abordez tematici mai neplăcute într-un mod totuşi frumos, iar asta m-a ajutat să mă dezvolt în mai multe feluri, nu doar muzical.

Suntem un blog românesc care este dedicat concursului Eurovision. Nu aţi luat niciodată în calcul o posibilă participare la acest concurs ?

Ba da, mai ales că Eurovision poate fi oricând o rampă de lansare foarte bună pentru trupele tinere. Însă, în perioada în care se făceau înscrierile, nu aveam o piesă care să ne surâdă în ideea participării la acest concurs, iar a scrie o piesă special pentru Eurovision ni se părea destul de “artificială”, nu am fi făcut-o cu toată inima. Eram prea încântaţi de direcţia pe care intrasem deja şi ne doream să rămânem pe ea. Însă pe viitor, nu excludem posibilitatea de a participa la concurs, dimpotrivă, ar fi o provocare.

Numeşte un câştigător Eurovision care îţi place.

Fiind rocker, evident că cel mai mult m-am bucurat că au câştigat Lordi, dar asta şi din cauza că sunt un mare fan al mediului muzical din ţara lor de provenienţă. Mai mult, Lordi s-au prezentat aşa cum au simțit ei, sfidând cumva natura muzicală a concursului, şi au câştigat, ceea ce mie mi-a întărit convingerea că dacă ai o viziune mare şi crezi în ceea ce faci, poţi reuşi, indiferent de context. A fost important pentru mine să văd asta, mi-a dat curaj.

Succesul de la Vocea României te-a ajutat cel mai mult să îţi formezi trupa şi să activezi pe piaţa muzicală românească ?

Categoric. Sunt convins că dacă nu aş fi participat, mi-ar fi fost mult mai greu să îi întâlnesc pe ceilalţi colegi de trupă, dacă nu chiar imposibil. Probabil că totuşi nu succesul în sine este cel mai de preţ, cât faptul că mulţi oameni au mers cu mine mai departe în călătoria mea muzicală, chiar şi după câştigarea concursului, iar acesta mi se pare cel mai valoros lucru.

Că tot veni vorba de Vocea României, ce simţi când auzi sau vezi această sintagmă ?

Realizez că a fost un moment important, chiar definitoriu, pentru cariera mea şi îl conştientizez ca atare. Îmi face plăcere să îmi spun că am putut câştiga deşi nu aveam niciun fel de background, însă în ultimii 2 ani, lucrurile s-au mai depărtat de Vocea României. Acum este vorbă mult mai mult despre trupa mea, Fameless, şi despre muzica pe care o creem cu propriile noastre mâini. Are de-a face, în ultimă instanţă, cu cine suntem noi cu adevărat, ca oameni şi artişti, iar asta, mai ales la nivel de creaţie, are în plus multe alte alte implicaţii faţă de situaţia concursului pe care l-am câştigat.

tiberiu_albu2_f506167fee

Ce părere ai despre Ramona Nerra în concursul de anul acesta? Ai vreun mesaj pentru ea ?

Este incredibil de talentată şi are un potenţial uriaş. Mi-au plăcut foarte mult toate interpretările ei. Îi urez succes în toate proiectele şi să aibă încredere maximă în ceea ce ştie că poate să facă!

Doreşti să transmiţi vreun mesaj pentru fanii tăi şi cititorii blogului nostru ?

Vă aştept pe 27 ianuarie, la Hard Rock Cafe, la lansarea primului album al trupei mele, Fameless. Vă invit cu drag pe pagina noastră de Facebook şi pe canalul nostru de YouTube, unde vor apărea câteva materiale foarte interesante în perioada următoare. Continuaţi să ascultaţi muzică bună şi să vă susţineţi artiştii preferaţi în orice mod puteţi!

Mulţumim, Tiberiu, pentru amabilitate şi disponibilitate! Succes pe mai departe!

Georgiana Eftodi a contribuit la acest articol

Lasă un răspuns

