PARERI DESPRE FINALA, CU ALEX SI CALIN

Deși ediția acestui an a trecut, febra evenimentului de mare amploare și anume Eurovison nu poate să treacă așa de ușor. Prin urmare, astăzi revenim cu păreri despre finală, de data aceasta fiind ale lui Alex și Călin.

Austria: Zoe a fost favorita mea în selecția Austriei și singura, de altfel, din vreo selecție națională care a câștigat exact așa cum mi-am dorit. Deși mulți spun că atât reprezentația cât și piesa ei sunt demne de un clip marca Disneyland, consider că versurile în special au o profunzime aparte, care te fac să te gândești măcar puțin la societatea din zilele noastre*

Malta: Deși mă îndrăgostisem de Chameleon și nu suportam Walk on Water la început, pot spune că din momentul în care am văzut show-ul și am ascultat-o live pe Ira (chiar dacă nu a fost atât de bună varianta live fără backing) am trecut-o în topul 10 al meu.*

Ucraina: Încă îmi susțin ideea, aceea că totul a fost o mascaradă referitoare la `povestea Jamalei`. Încă susțin că piesa este una politică și că nu avea ce căuta la Eurovision. Iar Ucraina m-a dezamăgit și mai mult atunci când au declarat că în cazul în care Rusia va învinge, se vor retrage anul viitor. Hello, este EUROvision, ci nu POLITICSvision! Cât despre piesă, este ok, dar nu de Eurovision.*

UK: Piesa a fost, dacă îmi permiteți comparația, ca o roșie într-un vagon cu fructe. Sound catchy, dar din păcate faptul că anul acesta a fost unul puternic din punct de vedere al pieselor, UK a fost defavorizată, drept urmare un loc mai spre coada clasamentului.*

Letonia: Aminata a dovedit, încă odată, că este un compozitor de excepție scriind o astfel de piesă și nu numai; alegerea unei voci care să se potrivească perfect cu tipul piesei este una foarte dificilă. Justs a făcut o treabă nemaipomenită, iar de aceea îl admir foarte mult.*

Croația: Nu am înțeles ideea dintre acea `rochie` și piesă, dar în cea mai mare parte a fost ok. Vocea ei se potrivește perfect cu compoziția, reușind astfel să transmită din plin mesajul capodoperei Lighthouse.*

Spania: Este uimitor cum un artist poate emana atât de multă energie atunci când este pe scenă. Sunt însă profund intrigat de faptul că o astfel de piesă a obținut locul 22. Se vede clar că Europa s-a săturat de Big 5, Spania fiind mai mereu defavorizată.*

Rusia: Încă de când am ascultat prima dată piesa, aceasta s-a aflat pe primul loc al clasamentului meu. Rusia va rămâne câștigătoarea mea din acest an, la fel cum Spania a rămas în 2012 și Israel în 2014.*

Serbia: OMG, Sanja a reușit să pună atât de multe sentimente în acele 3 minute încât mi s-a făcut pielea de găină. Deși cunoșteam toate versurile, în momentele semifinalei și finalei ea a reușit să mă conducă într-o lume total diferită de cea pe care mi-o imaginam eu și anume, lumea adevărată a piesei.*

Lituania: Deși live-ul a fost puțin cam `neconvențional`, Donny a reușit să mă convingă că și-a meritat din plin locul în finală. Johnas Thander a făcut o treabă excepțională, piesa fiind una fiind una foarte bună și de actualitate.*

Cipru: După One thing I should have done, Cipru a dovedit că poate trimite o piesă care să nu mă adoarmă, ba chiar să-mi trezească pofta de a o mai asculta de câteva ori și după finală.*

Polonia: Nu, doar nu. Polonia ar fi putut face alegeri mai bune. Într-adevăr, respectele mele pentru live-ul lui Michal, dar dacă piesa nu e potrivită, vocea se uită.*

Germania: Chiar nu înțeleg Europa la faza asta. Germania pe ultimul loc… Îmi pare rău să o spun, dar asta dovedește clar că Eurovision-ul nu mai este un concurs de muzică ci unul politic, mascat de reprezentații artistice. Piesa merita cu vârf și îndesat un loc în top 10. Mă întreb, oare, dacă nu ar fi fost din Big 5 s-ar fi calificat?*

Belgia – A fost cireașa de pe tort, trebuie să avem parte și de o astfel de piesă în finală. Foarte cathy, multa coregrafie executată superb. Laura fiind una dintre cele mai caristmatice de anul acesta a reusit să fie pe un onorabil loc 10. Dark Horse-ul deanul acesta aș putea spune!

Cehia – A strălucit în finală, întradevar merita să fie în top 10. Prezența scenică simplă și de impact iar melodia spulberătoare, păcat de poziția în clasamentul final.

Olanda – O figură frumoasă a venit din nou din partea Olandei, o piesă ce duce mult spre stilul country, simplă cântată de Douwe. De altfel el foarte carismatic și a știut să se joace cu camera foarte bine. Alte țări meritau locul Olandei!

Azerbaijan – Din ce am văzut biata Samra a fost oaia neagră anul acesta. Putină lume a avut-o la suflet și nu și-ar fi dorit să fie printre finaliști, în schimb mie mi-a plăcut de la prima ascultare. O piesă energică susținută destul de bine din punct de vedere vocal. Show-ul a fost frumos, cu coregrafie, lumini, artificii dar se putea ceva mai bine pentru o asemenea piesă. Merita un loc mai bun!

Ungaria – Pentru mine Ungaria a fost adevărata câștigătoare. De la prima ascultare mi-am dorit ca aceasta să fie piesa care va câștiga Eurovision 2016 și eram aproape convins că o voi vedea în top 5. Nu a fost deloc așa. Pozitia finală în clasament fiind 19, total nemeritat. Piesa superbă, cu mesaj foarte bun, un show decent( se putea sa fie un show mai spectaculos). My winner for this year!!

Italia – Nu mi-a plăcut de la început. A avut un show dragut în finală, vocal a fost frumos, piesa modestă din punctul meu de vedere. Nu pot să spun mai multe! Israel – Una dintre favoritele mele de anul acesta.

Israel – Hovi a făcut o figura frummoasă în Stockholm, a avut un show impecabil, vocea lui a sunat demențial de bine. A fost singura piesă care mi-a făcut pielea de găină! Merita un loc mult mai bun!

Bulgaria – Poli a fost una dintre surprizele plăcute în finală. Show a fost, live a fost, prezență scenică, coregrafie, piesă, a fost un pachet complet pentru a ocupa locul 4, cea mai buna poziționare a Bulgariei din istoria Eurovisionului. Mesajul piesei foarte bun și atat intreaga piesă foarte catchy!

Suedia – O piesă simplă, un Justin Bieber în devenire, cam asa a fost anul acesta pentru Suedia. Și-a meritat locul luat, exemplul potrivit pentru simplitatea e mai bună câteodată pentru a fi în față!

Franta – Pentru mine Amir era pretendent la câștigarea trofeului anul acesta. Mesajul piesei foarte bun, piesa catchy, combinația de franceză cu refrenul în engleză a sunat foarte bine. Show-ul a fost frumos și i-a aduc locul 6 în finala deși mi-aș fi dorit să il vad mai sus.

Australia – Dami Im a făcut o treabă excelentă. Piesa genial de buna, live impecabil, show frumos, un meritat loc 2, genul de piesă care se clasează între 2 și 5 dar niciodata nu ajunge să căștige și avem exmeple în fiecare an(Rusia 2015, Suedia 2014 etc).

Georgia – Nu am înteles piesa asta de la început… avea o parte care mi se părea mie că sună bine dar nu sunt asa sigur.. ce mi-a placut a fost show-ul care … a fost interesant. Atat!

Armenia – Iveta a fost WOW. Show-ul, piesa, senzualitatea ei. Totul a fost la superlativ, merita un loc chiar mai bun. Dupa părerea mea cred că a fost unul dintre cele mai bune show-uri anul acesta! #SpreadALoveWave

În câteva cuvinte, ediția acestui an a dovedit și mai mult tendința de politizare a concursului, Big 5-ul a fost defavorizat (excepție Franța) deși piesele au fost bune în comparație cu anii trecuți. Pe scurt, Eurovision Song Contest nu mai este ce a fost. A evoluat pe partea tehnică, dar a involuat la celelalte capitole.

Top 10 – Alex:
1. Rusia
2. Armenia
3. Australia
4. Franța
5. Bulgaria
6. Letonia
7. Austria
8. Cehia
9. Germania
10. Malta

*=Alex 

Lasă un răspuns

