EUROVISIONUL, MAI SARAC DE LA AN LA AN

Acum că semifinala Eurovision România a avut loc și știm cine se bate pentru biletul din Stockholm, am făcut o analiză a tot ceea ce s-a întâmplat pe scena din Baia Mare. A fost un spectacol decent, organizarea și amenajarea scenei mai bună decât anul trecut în Craiova. Deși, la fel ca și atunci au fost mari probleme cu filmatul. Nu înțeleg de ce se întâmplă asta și de ce nu se ia exemplu de la suedezi sau de ce nu, de la nemți. După cum mulți au bănuit, rezultatul era unul previzibil. În afară de băieții de la Dream Walkers, la care nu mă așteptam la note așa mari. Despre juriu sunt atâtea de zis, câtă nepăsare am văzut aseară, nemulțumirile mi-ar lua două zile să le expun aici. Concluzia e clară, nu prea au habar despre ce e vorba în acest concurs!

  1. Doru Todoruț și Irina Baianț-The Voice, după cum era de așteptat, au trecut în finală. Piesa e ok, live-ul lui Doru este peste așteptările mele. Prezență scenică la amândoi, Irina a avut mici scăpări, cel mai probabil de la emoții, după cum a spus și Cezar. E o piesă plăcută, dar s-a mai încercat, fără rezultate notabil în finală.
  2. Andra Olteanu- Nai Nai, o piesă cu influențe folclorice, fără nimic special, nu am remarcat nimic. Voce comună, look destul de ieftin. Nu merita finala asta e clar.
  3. Dream Walkes-Let It Shine. Nu știu cum au luat aceste note așa mari la juriu. Au cântat bine, dar atât. Dacă, prin absurd vor pleca ei în Suedia, ne vom clasa în a doua parte a votării, sau în cel mai rău caz, nu ne vom califica. A… doamna regizor muzical Alexandra Cepraga în caz că nu știați că atunci când vocile interpreților dacă sunt doi sau mai mulți, sau a interpretului cu backing-ul sună la unison, se numește armonizare! 
  4. Irina Popa-Letting Go. O piesă bună cântată de o voce absolut excepțională! Mi-aș fi dorit să o văd în finală, dar din păcate distinsul juriu nu a notat vocea, ci piesa! Atât de profesioniști sunt. Mi se pare o porcărie să afirmi așa ceva într-un concurs. Irina Popa este o artistă ce trebuie urmărită pe plan artistic de acum înainte!
  5. Jukebox-Come On Everybody. O șaorma cu de toate. Jur că mi-ar fi fost rușine să fie în finală. Am avut paiațe cu piese făcute în glumă în 2007. Este de ajuns! Bine că nu ne-am pricopsit cu ei în finală! În afară de picioarele solistei, nu era nimic bun pe scenă. Păcat, pentru că Alex Vasilache are voce foarte bună.
  6. Mihai Băjinariu-Never Too Late. O piesă romantică, frumoasă, dar nu pentru Eurovision. Poate în anul când a câștigat Johnny Logan(1980, 1987). M-am simțit eu aiurea când i-am văzut reacția bietului om când a primit notele de zero. A fost nasol să-l desființezi în fața camerei.
  7. Vanotek feat. The Code and Georgian-Im Coming Home, piesa cu trei versuri repetitive timp de 3 minute. Cuvântul ce-i caracterizează este DEZAMĂGITOR. Live prost, piesă fără versuri. Plus că solistul părea băut. Deși. are cel mai modern sound din concurs, nu ar face mare brânză la Stockholm.
  8. M I H A I-Paradisio. A greșit pe barba lui. Adică pe a fanilor care s-au încăpățânat să îl sfătuiască. A greșit din start cu show-ul, deși el a venit cel mai pregătit. Unde mai pui că bietul om era răcit. A fost dezamăgit și asta s-a văzut. Chiar îmi pare rău pentru el, este printre puținii care s-a pregătit cu un show decent!
  9. Florena- Behind The Shadows. Fata asta de 16 ani este absolut superbă. A fost dark-horse-ul serii. Știam că e talentată, dar nu mă așteptam să se descurce așa bine. Merită categoric să plece în Suedia. Plus că și ecourile de afară sunt pozitive. Bravo, bravo, bravo! Mi-aș dori să își schimbe freza cu o coafură mai fresh, ceva mai apropiat de vârsta ei!
  10. Gașca de Acasă-Tu ești poveste. Piesă intrată în concurs de umplutură, pentru diversitate. Deși a cântat bine, piesa era mediocră ce nu te face să o mai asculți a doua oară.
  11. Ovidiu Anton-Moment of Silence. Este peste tot ceea ce a înscris până acum în selecție, și nu sunt puține dățile în care a concurat. Este unul dintre cei care merită să plece în Suedia. Singurul lucru deranjant a fost ținuta lui și machiajul de la ochi. 
  12. Xandra-Superhuman. Fata asta cântă al naibii de bine, dar piesa a fost plană, nu a pus-o cu nimic în valoare. Să nu mai spun că are niște ochi superbi! Poate mai încearcă cu o piesă mai bună la anul!

 

cutmypic (10)

La acest material a contribuit Andrei Faur, redactor ESC on Point.


Lasă un răspuns

